סטודנטים

השימוש בחומרי סיכה אינו משפיע על הסיכוי להרות (Obstet Gynecol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת 1 ביולי של כתב העת Obstetrics and Gynecology עולה כי השימוש בחומרי סיכה במהלך קיום יחסי מין אינו משפיע על סיכויי ההפריה.

לדברי החוקרים, מחקרים רבים מצאו כי השימוש בחומרי סיכה, הנמכרים ללא מרשם רופא, משפיעים לרעה על התנועתיות של תאי זרע בתנאי מעבדה, ולכן עשויים לפגוע בסיכויי ההפריה. כתוצאה מכך, מייעצים לזוגות המנסים להרות להימנע משימוש בחומרי סיכה במהלך קיום יחסי מין.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את השימוש בחומרי סיכה ואת ההשפעה של שיעורי הפוריות. מדגם המחקר כלל 296 משתתפות, עם נשים בגילאי 30-44 שנים, ללא היסטוריה של הפרעות פוריות, שניסו להרות במהלך פחות משלושה חודשים.

רבע מהמשתתפות דיווחו בתחילת המחקר כי השתמשו בחומרי סיכה בזמן ניסיון להרות. לפי יומנים יומיים שמילאו במהלך שישה חודשים, 57% מהנשים לא השתמשו מעולם בחומרי סיכה, 29% השתמשו לעיתים בחומרים אלו ו-14% השתמשו בחומרי סיכה לעיתים קרובות. המשתתפות תיעדו גם את הדמם הוסתי, מגעים מיניים ושימוש בחומרי סיכה נרתיקיים ועברו בדיקות היריון סטנדרטיות.

לאחר תקנון לערפלנים שונים, החוקרים מצאו כי בנשים שהשתמשו בחומרי סיכה במהלך חלון הפוריות שיעורי הפוריות היו דומים לאלו שלא השתמשו בחומרי סיכה.

לאור הממצאים, החוקרים קובעים כי השימוש בחומרי סיכה במהלך קיום יחסי מין אינו משפיע לרעה על סיכויי הפוריות. עם זאת, הם קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה לאשר את ממצאי המחקר.

Obstet Gynecol. 2012;120:44-51

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה