סטודנטים

מספר בדיקות צוואר הרחם אינו משפיע על הסיכון לזיהומים במהלך לידה (Obstet Gynecol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Obstetrics & Gynecology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בדיקות חוזרות של צוואר הרחם במהלך לידה פעילה אינן מעלות את הסיכון לזיהום אימהי.

החוקרים ערכו מחקר רטרוספקטיבי גדול, ולא הדגימו קשר משמעותי בין מספר בדיקות צוואר הרחם ובין הסיכון לחום אימהי (סמן לזיהום), גם כאשר בוצעו בדיקות חוזרות לאחר פקיעה של הקרומים.

לדברי החוקרים, מספר מחקרים בעבר הציעו כי בדיקות של צוואר הרחם עשויות להעלות את הסיכון לחום אימהי, אך הם לא לקחו בחשבון את בזמן הלידה. כאשר מתייחסים למשך הלידה, אין עליה נמדדת בסיכון עם בדיקות חוזרות, לכן ככל הנראה מדובר באורך הלידה ולא בבדיקות עצמן, שהוביל לעליה בסיכון לחום.

המחקר הרטרוספקטיבי שכלל נתונים שנאספו במהלך ארבע שנים כלל לידות של עוברים יחידים במועד, שהגיעו לשלב השני של הלידה. החוקרים זיהו נשים שפיתחו חום במהלך הלידה והשוו אותן אל מול נשים שנותרו ללא חום עד שש שעות לאחר הלידה. החשיפה העיקרית היה מספר הבדיקות של צוואר הרחם.

מבין 2,395 נשים שהיו ללא חום בקבלתן, 174 (7.2%) פיתחו חום במהלך הלידה. הנשים נבדקו 1-14 פעמים ולא זוהה קשר מובהק בין עליה במספר הבדיקות ובין הסיכון לחום.

גם ב-505 הנשים בהן בוצעו למעלה משבע בדיקות במהלך הלידה, לא זוהתה עליה מובהקת סטטיסטית בסיכון לחום (HR = 0.9) בהשוואה לאלו שנבדקו 1-3 פעמים.

ניתוח הנתונים לפי סוג הלידה ובדיקות לאחר פקיעת קרומים לא הדגים כל קשר מובהק בין מספר בדיקות צוואר הרחם ובין הסיכון לחום.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי בדיקות של צוואר הרחם אינן אחראיות לעליה בסיכון להופעת חום וזיהום אימהי.

Obstet Gynecol 2012;119:1096-1101

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה