סטודנטים

התועלת המטבולית של ניתוח שרוול קיבה עם חלוקה למחיצות בשמנים (Ann Surg)

חוקרים מברזיל מדווחים כי ניתוח שרוול קיבה (Sleeve Gastrectomy) עם שתי מחיצות (Transit Bipartition) הינה התערבות יעילה בעלת תועלת מטבולית בשמנים. הגישה יוצרת קיצור דרך לאילאום, תוך שמירה על מעבר לתריסריון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פרוצדורות בריאטריות קלאסיות נועדו להביא להגבלה מכאנית ותת-ספיגה. הפרוצדורה  נועדה במקור למנוע הגבלה (קיבה מינימאלית, טבעות תותב) ותת-ספיגה. המטרה היא להתאים את מערכת העיכול למזון עתיר קלוריות ע”י תיקון ההפרשה של הורמונים במערכת העיכול, מדובר בניתוח מטבולי טהור.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים את הנתונים אודות 1,020 משתתפים שמנים שעברו את הניתוח הנ”ל בין השנים 2004-2011. למעט תוצאות זמן קצר לאחר הניתוח, הם בחנו את המידע אודות 603 משתתפים אודותם אספו נתוני מעקב.

לפני הניתוח, מדד מסת הגוף נע בין 33-72. לאחר הפרוצדורה, נרשמה ירידה של 91% בעודף מדד מסת הגוף לאחר שנה אחת, עם ירידה של 85% לאחר שלוש שנים ו-74% לאחר חמש שנים.

במהלך המעקב תוארו שני מקרי תמותה (0.2%), כאשר ב-60 מבין 1,020 (6%) זוהו סיבוכים משמעותיים במהלך 30 הימים לאחר הניתוח. 19 נדרשו לניתוח חוזר. 132 מנותחים פיתחו סיבוכים מאוחרים.

עם זאת, המטופלים דיווחו על שובע מוקדם ושיפור משמעותי בתחלואה קדם-ניתוחית . לדוגמא, ב-86% תוארה נסיגה של הסוכרת וביתר חל שיפור. בעיות נשימתיות חלפו ב-91% מהמנותחים וכאב עקב בעיות אורתופדיות חלף ב-83%.

בסיכומו של דבר, יצירת מחיצה כפולה זמנית הינה גישה משלימה מצוינת לניתוח שרוול קיבה ומובילה לירידה במשקל ונסיגה או שיפור משמעותי במחלות רקע. הפרוצדורה בכללותה עולה מעט יותר מניתוח שרוול קיבה פשוט.

Ann Surg 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה