סטודנטים

תסמינים הנובעים מחשיפה לעישון בילדות נותרים לאורך שנים (מתוך הכנס הבינלאומי מטעם ה-American Thoracic Society)

לחשיפה לעישון סיגריות במהלך תקופת הילדות השפעות ארוכות-טווח על המצב הבריאותי, עם עליה בסיכון לתסמינים ומחלות נשימתיות גם בתקופת הבגרות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס הבינלאומי מטעם ה-American Thoracic Society.

מדגם המחקר כלל 371 מבוגרים, בגיל שנע מסוף גיל ההתבגרות ועד לסוף שנות השלושים לחייהם. החוקרים מצאו כי באלו שנחשפו לעישון של הוריהם במהלך ילדותם, חלה עליה משמעותית בסיכון לצפצופים ושיעול כרוני תסמינים המעידים על הפרעה בתפקוד הריאתי ורומזים לסיכון למחלת ריאות חמורה בשלב מאוחר יותר.

52.3% מבין 371 המבוגרים נחשפו לעישון סיגריות כילדים. ללא תלות בשאלה אם נהגו לעשן כמבוגרים, באלו שנחשפו לעישון סיגריות כילדים, בהשוואה לאלו שלא נחשפו , תועדה עליה משמעותית בסיכון לצפצופים ממושכים (סיכון יחסי של 1.9), שיעול ממושך (סיכון יחסי של 5.9) ושיעול כרוני שהוגדר כשיעול שנמשך למעלה משלושה חודשים (סיכון יחסי של 2.3).

אוכלוסיית המחקר כללה משתתפים ממדגם Tucson Epidemiological Study of Airway Obstructive Disease מחקר פרוספקטיבי גדול שהחל בשנת 1972 עם 3805 חולים מ-1655 משקי בית באזור טוסון. המאגר האפידמיולוגי נוצר להערכת שיעורי ההימצאות וגורמי הסיכון למחלות נשימתיות ומחלות כרוניות אחרות. המשתתפים התבקשו להשלים שאלונים בנוגע למצבם הבריאותי והרגלי העישון שלהם כל שנתיים.

כל המבוגרים שנכללו בסקירה נכללו במחקר Tucson Epidemiological Study לפני שהגיעו לגיל 15 שנים והיו במעקב לתוך הבגרות למשך תקופה ממוצעת של 19.2 שנים.

החוקרים מסבירים כי מדובר בממצאים מרשימים, כאשר לא הדגימו רק השפעה על מערכת הנשימה בילדות, אלא מצאו כי ההשפעות נותרות לאורך זמן. במהלך 6-8 השנים הראשונות לחיים, מערכת החיסון ומערכת הנשימה של הילדים פגיעות מאוד להשפעות של עישון; גם במתבגרים, הריאות ממשיכות להתפתח. במידה והם נחשפים לגירוי מזיק, דוגמת עישון סיגריות, ייתכן כי לחשיפה תהיה השפעות ארוכות טווח.

מתוך הכנס הבינלאומי מטעם ה-American Thoracic Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה