סטודנטים

הערכת תוצאות טיפול משולב הכולל ARB לאיזון יתר לחץ דם (Adv Ther.)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי טיפול תרופתי משולב, הכולל שלוש תרופות ובהן תרופה ממשפחת ARB (Angiotensin Receptor Blocker), מביא לירידה גדולה יותר בלחץ הדם ועליה בשיעור החולים עם לחץ דם מאוזן, בהשוואה לשילוב הכולל שתי תרופות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מרבית החולים עם יתר לחץ דם זוכים לאיזון לחץ הדם רק עם שילוב של תרופות נגד יתר לחץ דם מסוגים שונים, ולעיתים נדרש שילוב של שלוש תרופות ומעלה. במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים שני משטרי טיפול בשלוש תרופות: שילוב של Valsartan, Amlodipine ו-Hydrochlorothiazide, אל מול שילוב של Olmesartan, Amlodipine ו-Hydrochlorothiazide.

במאמר סוקרים החוקרים שני מחקרים קליניים של חולים עם יתר לחץ דם בינוני-עד-חמור, שהשוו את היעילות והבטיחות של שני משטרי הטיפול האמורים.

מהתוצאות עולה כי כל שילוב משולש הביא לירידה גדולה יותר משמעותית בלחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי ולעליה בשיעור החולים עם לחץ דם מאוזן, בהשוואה לשילובים שכללו שתי תרופות בלבד. מניתוח לפי תתי-קבוצות עולה כי הירידה בלחץ הדם ושיעורי איזון לחץ דם עם שילוב של שלוש תרופות לא היו תלויות בגיל, מין, גזע וחומרת יתר לחץ דם (שילוב Olmesartan, Amlodipine ו-Hydrochlorothiazide או Valsartan, Amlodipine ו-Hydrochlorothiazide), וכי היעילות נותרה למשך עד 52 שבועות (שילוב Olmesartan, Amlodipine ו-Hydrochlorothiazide).

שילוב Valsartan, Amlodipine ו-Hydrochlorothiazide ושילוב Olmesartan, Amlodipine ו-Hydrochlorothiazide הביאו גם לירידה גדולה יותר בלחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי במהלך ניטור אמבולטורי במשך 24 שעות, בלחצי הדם בשעות היום ובשעות הלילה, בהשוואה לשילובים שכללו שתי תרופות בלבד.

תופעות הלוואי היו בעיקרן בחומרה קלה עד בינונית, ושני משטרי הטיפול המשולש נסבלו היטב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול תרופתי משולב, הכולל שלוש תרופות ובהן ARB, עשוי לסייע באיזון חולים עם יתר לחץ דם.

Adv Ther. 2012 May 17

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה