סטודנטים

האם חום במהלך ההיריון מעלה את הסיכון לאוטיזם? (J Autism Dev Disord)

חום במהלך ההיריון מלווה בסיכון גבוה כפליים להתפתחות הפרעות מהספקטרום של אוטיזם או עיכוב התפתחותי בצאצאים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש. עם זאת, מתן טיפול תרופתי להפחתת החום עשוי למנוע השפעה זו. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of Autism and Developmental Disorders.

לדברי החוקרים, ייתכן ולתהליך הדלקתי השפעה מזיקה על התפתחות העובר בחלק מהנשים. ממצאי המחקר תומכים בעריכת מחקרים נוספים להערכת תהליכים דלקתיים במהלך ההיריון והסיכון לאוטיזם.

הממצאים מבוססים על מחקר CHARGE (Childhood Autism Risk from Genetics and the Environment). נתונים מוקדמים מצאו כי באימהות שמנות או חולות בסוכרת סבירות גבוהה יותר לילד עם אוטיזם.

מחקר CHARGE כלל אוכלוסיה מגוונת מבחינה אתנית של ילדים בגילאי 2-5 שנים, שנולדו בקליפורניה, והתגוררו בצפון קליפורניה. הסקירה הנוכחית כללה נתונים אודות 538 ילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, 163 ילדים עם עיכוב התפתחותי ו-421 ביקורות עם התפתחות תקינה. האימהות מסרו מידע אודות הופעת שפעת ו/או חום במהלך ההיריון ואם נטלו טיפול תרופתי בעקבות זאת.

החוקרים מדווחים כי לא נמצא קשר בין התפתחות שפעת במהלך ההיריון ובין סיכון מוגבר ללידת ילד עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם או עיכוב התפתחותי. עם זאת, חום מכל סיבה היה הרבה יותר נפוץ בקרב אימהות לילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם או עיכוב התפתחותי, בהשוואה לאימהות לילדים בריאים.

מהערכת הנתונים לפי טרימסטרים עולה כי ילדים שנחשפו לחום במהלך הטרימסטר הראשון והשני היו בסיכון גבוה יותר להפרעות מהספקטרום של אוטיזם, בהשוואה לאלו שנחשפו לחום במהלך הטרימסטר השלישי.

הסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם על-רקע חום היה נמוך יותר באימהות שדיווחו כי נטלו תרופות להורדת החום (יחס סיכויים של 1.3), אך נותר מוגבר באלו שלא נטלו טיפול תרופתי (יחס סיכויים של 2.55).

החוקרים כותבים כי הממצאים תומכים בתועלת של טיפול בתרופות להקלה בחום במהלך ההיריון בהפחתת הסיכון לילדים עם אוטיזם או עיכוב התפתחותי. הם מציינים י שיעור האימהות לילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם או עיכוב התפתחותי שדיווחו על קבלת חיסון כנגד שפעת היה נמוך יותר, בהשוואה לאימהות לילדים בריאים, אך הם מזהירים כי יש לנקוט משנה זהירות בהתייחסות לממצאים אלו מאחר שאין מידע אודות התזמון המדויק של חיסון כנגד שפעת.

הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

J Autism Dev Disord. Published online May 5, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה