סטודנטים

הקשר בין פסוריאזיס ובין מחלות לב וכלי דם בנשים בארצות הברית (The British Journal of Dermatology)

פסוריאזיס

במאמר חדש שפורסם בכתב העת The British Journal of Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי פסוריאזיס הינו גורם מנבא בלתי-תלוי למחלות לב וכלי דם לא-פטאליות בנשים, עם סיכון גבוה במיוחד באלו הסובלות מהמחלה לתקופה ארוכה ובנוכחות Psoriatic Arthritis.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרי חתך קודמים מצאו קשר בין פסוריאזיס ובין תחלואה קרדיווסקולארית , אך העדויות בנוגע לקשר בין פסוריאזיס והיארעות מחלות לב וכלי דם הן מוגבלות. כעת הם ביקשו להעריך באופן פרוספקטיבי את הקשר בין פסוריאזיס ובין הסיכון להיארעות מחלות לב וכלי דם לא-פטאליות.

מחקר Nurses’ Health Study II כלל כ-96,000 משתתפות, שהיו במעקב במשך 18 שנים. החוקרים אספו מידע אודות אבחנה של פסוריאזיס וכללו 2,463 משתתפות עם דיווח עצמי על אבחנה של פסוריאזיס ותת-מדגם של 1,242 נשים עם אבחנה מאושרת. היעד העיקרי היה היארעות אירועים קרדיווסקולאריים לא-פטאליים (אוטם לבבי לא-פטאלי ושבץ מוחי לא-פטאלי), על-סמך שאלונים שחולקו למשתתפות.

במהלך מעקב של 1,709,069 שנות-אדם, תועדו 713 מקרים חדשים של אירועים קרדיווסקולאריים לא-פטאליים. פסוריאזיס נקשר עם עליה מובהקת סטטיסטית ביחס הסיכון למחלות קרדיווסקולאריות לא-פטאליות (HR = 1.55). יחס הסיכון לאוטם לבבי ושבץ מוחי לא-פטאלי עמד על 1.70 ו-1.45, בהתאמה.

הקשר נותר עקבי לאחר ניתוח סטטיסטי שהתמקד במקרים עם אבחנה מאושרת של פסוריאזיס. בחולים עם פסוריאזיס ו-Psoriatic Arthritis, הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים לא-פטאליים היה אף גבוה יותר (יחס סיכון של 3.47). בנשים שאובחנו עם פסוריאזיס לפני גיל 40, או באלו עם משך מחלה של תשע שנים ומעלה, נרשמה עליה משמעותית בסיכון למחלות לב וכלי דם (יחס סיכון של 3.26 ו-3.09, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי פסוריאזיס הינו גורם מנבא למחלות קרדיווסקולאריות לא-פטאליות בנשים, כאשר הסיכון גבוה במיוחד באלו הסובלות מהמחלה תקופה ארוכה ובאלו הסובלות בנוסף מ-Psoriatic Arthritis.

The British Journal of Dermatology. 2012;166(4):811-818

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה