סטודנטים

האם יש קשר בין רמות חומצות שומן בפלסמה לפירפור פרוזדורים ? (Am J Cardiol)

ע”פ מחקר מבוסס קהילה חדש המתפרסם כעת ב-Am J Cardiol , רמות פלסמה חופשיות מחומצות שומן (FFA) היוו גורם סיכון לפירפור פרוזדורים (AF). המחברים מסבירים שמידע על רמות חומצות שומן מספק עוד נדבך בהערכת הסיכון ל-AF מעבר לגורמי הסיכון המקובלים. לכן, במידה והמימצאים שהתגלו במחקר זה יאומתו במחקרים נוספים השימוש ב-FFA עשוי לסייע בזיהוי של מטופלים מבוגרים הנמצאים בסיכון ל-AF .

ע”פ המחברים ידוע שנתוני FFA קשורים לתנגודת אינסולין, יתר לחץ דם וחוסר פעילות גופנית, אך עד למחקר זה לא נחקר הקשר עם AF במטופלים מבוגרים, שהם האוכלוסיה הנמצאת בסיכון הגדול ביותר ל-AF .

המחקר כלל 4,175 גברים ונשים בגילאי 65 ומעלה אשר השתתפו בקבוצת מחקר קרדיווסקלרית פרוספקטיבית. FFA בפלסמה נמדדה במהלך השנים 1992 ו-1993 .

המחקר תוכנן ל-10 שנות מעקב בהם נתגלו 1,041 מקרים של AF . שיעורי ההאירעות של AF לכל 1000 שנות מעקב בהתאם לרביעונים של רמות FFA בפלסמה היו 23.7 , 23.3 , 23.9 ו-29.7 .

יחסי סיכון מותאמים למשתנים השונים נעו בין 1.0 לרביעון התחתון ל-1.29 לרביעון העליון. הקשר הזה נשמר גם כאשר משך המעקב הוגבל ל-5 שנים בלבד.

המחברים מציינים שיש מקום לאמת הנתונים שנמצאו במחקר זה, אך גם בשלב זה המימצאים יכולים להיות בעלי ערך מסויים. הם מוסיפים שלמרות שמניעת AF עשויה להיות קשה, טיפולים יחודיים חדשים נמצאים כעת בזמינות הולכת וגדלה לצורך הפיכה ושמירת קצב סינוס נורמלי ולכן זיהוי מוקדם יותר של מטופלים עם AF עשוי לאפשר גם שימוש מוקדם יותר של נוגדי קרישה להקטנת הסיכון לאירועים מוחיים.

Am J Cardiol 2012.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה