סטודנטים

ההיבטים הקליניים והכלכליים של טיפול ב-Omalizumab (מתוך Ther Adv Resp Dis)

ממצאי מחקר חדש מאשרים את היעילות, המהימנות ופרופיל הבטיחות המצוין של הטיפול ב- Omalizumab (זולאייר) בטווח הארוך. כמו כן, למרות עלויות הטיפול, לאור הפחתת האשפוזים והפניות לחדרי המיון נמצא כי הטיפול משתלם מבחינה כלכלית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את המהימנות והיעילות של Omalizumab כתוספת לטיפול ב-11 חולים עם אסתמה אלרגית חמורה, שהיו במעקב במשך ארבע שנים. תוצאים משניים כללו את בטיחות הטיפול וההשפעה הכלכלית, במונחים של ניצול שירותים רפואיים.

במחקר הרטרוספקטיבי ביקשו החוקרים לנתח סדרת חולים עם אסתמה אלרגית חמורה, שטופלו ב- Omalizumab.  בתום 32 שבועות, 11 חולים השלימו מחקר קליני רב-מרכזי והמשיכו בטיפול ב- Omalizumab עד ליוני 2010.

לאחר ארבע שנים, ב-81.8% מהחולים הודגמה תגובה טובה או מצוינת לפי מדד Global Evaluation of Treatment Effectiveness וב-81.2% נרשמה עליה מצוינת בשאלון Asthma Quality of Life Questionnaire (מעל 1.5).מדד FEV1 הממוצע עמד לאחר ארבע שנים על 75.3%, בהשוואה לערך הצפוי התקין בכל מטופל, עם עליה בהשוואה לערכי FEV1 הבסיסיים (58.6%).

תדירות ההתלקחויות החמורות ירדה ב-94.7% בהשוואה לשיעור האירועים לפני הטיפול, לצד ירידה של 41.8% בשיעור ההתלקחויות בדרגה קלה-בינונית. עוד זוהתה ירידה בעלויות הטיפול עקב אשפוזים בבתי חולים (97.3%), פניות לחדרי מיון (97.5%) והתלקחויות קלות-עד-בינוניות (84%). הירידה הממוצעת בעלויות של טיפול תרופתי נלווה נותרה סביב 36%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מאשרים את היעילות והמהימנות של טיפול ב- Omalizumab לתקופות זמן ארוכות, לצד פרופיל בטיחות מצוין. החיסכון בעלויות בתקופת הזמן הבינונית והארוכה, לצד הפחתת האשפוזים והפניות לחדרי מיון גברו על העלויות הנוספות הנוגעות לטיפול התרופתי.

Ther Adv Resp Dis. 2012;6(2):87-95

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה