סטודנטים

התועלת של שינוי אורחות חיים בחולים בסיכון גנטי גבוה למחלות לב (Am J Cardiol)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת 18 באפריל של כתב העת American Journal of Cardiology עולה כי לשינוי אורחות חיים חשיבות רבה גם בחולים עם סיכון גנטי גבוה למחלות לב בגיל צעיר.  המחקר התמקד בגברים עם לפחות הורה אחד שאובחן עם התקף לב לפני גיל 55 שנים. אלו עם אורח חיים בריא יחסית היו בסיכון נמוך יותר לפתח אי-ספיקת לב במהלך למעלה מעשרים שנות מעקב.

הממצאים מבוססים על נתונים ממחקר Physician’s Health Study, שעקב אחר למעלה מ-20,000 רופאים גברים בארצות הברית, משנות השמונים של המאה הקודמת. במעט למעלה מ-1,100 גברים אחד ההורים פיתח התקף לב בגיל צעיר.

בהתבסס על שאלות לסקר שחולק בתחילת המחקר, הוענק לגברים מדד אורח חיים “טוב” במידה והקפידו על לפחות שלושה הרגלים: פעילות גופנית לפחות פעם בשבוע, העדר עישון, הקפדה על משקל תקין ושתיית אלכוהול פעם בשבוע (במקום שתיית אלכוהול תדירה או לעיתים רחוקות).

במהלך מעקב ממוצע של כ-22 שנים, 190 גברים פיתחו התקף לב ובהמשך אי-ספיקת לב, כולל 25 מהגברים להורים שאובחנו עם מחלת לב בגיל צעיר. גברים אלו היו בסיכון גבוה יותר בהשוואה לגברים ללא היסטוריה משפחתית דומה. עם זאת, בקרב גברים בסיכון גנטי מוגבר אך עם אורח חיים טוב, שיעור התקפי הלב ואי-ספיקת לב עמדו על 7 מקרים ל-10,000 גברים בכל שנה, בהשוואה ל-14 מקרים ל-10,000 משתתפים בסיכון בקבוצת הגברים עם אורח חיים גרוע.

גם עם אורח חיים בריא, גברים בסיכון גנטי היו בסיכון גבוה יותר לפתח אי-ספיקת לב, בהשוואה לאלו לא היסטוריה משפחתית דומה.

גברים עם מודעות לבריאות וללא סיכון גנטי אובחנו עם אי-ספיקת לב לאחר אוטם לבבי בשיעור של שלושה מקרים ל-10,000 בכל שנה. שיעור הגברים ללא סיפור משפחתי אך עם אורח חיים גרוע נעה בין 5-6 מקרים ל-10,000.

מהממצאים עולה כי אורח חיים בריא עשוי להועיל רבות לגברים עם נטייה גנטית למחלת לב מוקדמת. החוקרים מדגישים כי גם אם הפרופיל הגנטי אינו חיובי, עדיין ניתן להפחית את הסיכון ע”י הקפדה על אורח חיים בריא.

Am J Cardiol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה