סטודנטים

צריכת מגנזיום והקשר לשבץ איסכמי (Am J Clin Nutr)

מטה-אנליזה חדשה שכללה 7 מחקרים ו-241,378 אנשים, מצאה כי צריכה גבוהה של מגנזיום בתזונה הפחיתה את הסיכון לשבץ. הנתונים הראו כי כל תוספת של 100 מ”ג מגנזיום בתזונה הביאה לירידה של 8% בסיכון לשבץ.

המחברים מציינים כי ידוע שלתזונה ישנה השפעה על הסיכון של אדם לפתח שבץ. הקשר המוכר והנחקר ביותר הוא בין צריכת נתרן ויתר לחץ דם. במחקרים תצפיתיים התגלה גם קשר הפוך שבין מגנזיום, אשלגן וסידן ליתר לחץ דם.

החוקרים מוסיפים כי המקורות התזונתיים למגנזיום כוללים עלים ירוקים, בשרים, עמילן, דגנים, אגוזים וחלב. סקרים תזונתיים הראו שאחוז משמעותי מהאוכלוסייה הבוגרת אינה מגיעה לדרישה התזונתית על פי ה-RDA .

החוקרת סוזן לרסון וחבריה מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי “קרולינסקה”, בשבדיה ערכו מטה-אנליזה שבחנה את השפעת מינון המגנזיום ב-7 מחקרים שנאספו בין השנים 1966-2011 וכללו סה”כ 241,378 נבדקים.

התוצאות הראו שכל עליה בצריכה של 100 מ”ג מגנזיום נמצאה קשורה לירידה של 8 ו-9% בסיכון הכולל לשבץ ושבץ איסכמי, בהתאמה. לא נמצא קשר במצבי שבץ אחרים.

בתגובה לשאלה אודות מנגנון הפעולה של מגנזיום, החוקרים הציעו מספר מנגנונים הכוללים: השפעה על הורדת לחץ דם, ותפקיד המגנזיום בהורדת הסיכון לסוכרת סוג 2.

החוקרים סיכמו ורשמו כי לצריכת מגנזיום ישנו קשר הפוך לסיכון לשבץ, וספציפית לשבץ איסכמי.

Larsson SC et al. Am J Clin Nutr. 2012 Feb;95(2):362-6

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה