סטודנטים

התעללות מינית בילדות מובילה לשינוי מבנה המוח בנשים (מתוך הכנס השנתי ה-32 מטעם ה-Anxiety Disorders Association of America)

במהלך הכנס השנתי ה-32 מטעם ה-Anxiety Disorders Association of America הוצגו ממצאי מחקר הדמייתי חדש מהן עולה כי בנשים עם היסטוריה של התעללות מינית בילדות חלים שינויים במבנה המוח, העשויים להיות קשורים לתחושה באזור איברי המין.

החוקרים מצאו כי טראומה בגיל צעיר מלווה בקורטקס סומטו-סנסורי דק,  נפח היפוקמפוס קטן וחסרים נוירו-קוגניטיביים. להערכתם, ייתכן כי הייצוג הסומאטי של הקורטקס לאזור הגניטליה משתנה בנשים עם היסטוריה של התעללות מינית.

מדגם המחקר כלל 56 נשים בגילאי 18-45 שנים עם דיכאון מג’ורי בהווה, עם או בלי היסטוריה של התעללות מינית בילדות.

באמצעות מדדים סטנדרטיים להערכת עובי הקורטקס, החוקרים מצאו ירידה בולטת בעובי הקורטקס הסומאטו-סנסורי באזור האחראי לאזור הגניטליה בנשים לאחר התעללות מינית התוצאות היו די משמעותיות.

הממצאים מקבילים לעבודה מוקדמת של החוקרים שהדגימה כי בנשים הסובלות מדיכאון, עם היסטוריה של התעללות בילדות, נפח ההיפוקמפוס השמאלי היה קטן ב-18%, בממוצע, בהשוואה לנשים הסובלות מדיכאון, אך ללא היסטוריה של התעללות (Am J Psychiatry, 2002; 159: 2070-80).

מהנתונים הנוכחיים והממצאים ממחקרים קודמים עולות פיסות נוספות לפאזל הפסיכיאטרי של ההשפעות ארוכות הטווח של טראומה מוקדמת במהלך החיים על הפרעות מצב רוח וחרדה במבוגרים.

המוח האנושי פגיע מאוד, הוא אינו מגיע לבשלות עד גיל 23. נראה כי בחולים רבים עם הפרעות מצב רוח וחרדה ישנה היסטוריה של טראומה מוקדמת במהלך החיים, ונראה כי אלו אינם מגיבים היטב לטיפולים הקונבנציונאליים, בהשוואה ליתר החולים.

מתוך הכנס השנתי ה-32 מטעם ה-Anxiety Disorders Association of America

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה