סטודנטים

הנחיות ועדויות בנוגע לטיפול בתוספי וויטמין D (מתוך Curr Opin Gastroenterol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Current Opinions in Gastroenterology דנים הכותבים בהבדלים בהנחיות מטעם ה-US Institute of Medicine וה-US Endocrine Society’s Practice Guidelines בנושא וויטמין D. להערכתם, הבדלים אלו משקפים יעדים שונים ודעות שונות באשר לעדויות הזמינות כיום.

במסגרת הסקירה ביקשו החוקרים לסכם את ההמלצות מדו”ח ה-US Institute of Medicine לשנת 2011 בנושא וויטמין D ואת ההנחיות החדשות מטעם ה-US Endocrine Society עם דגש על טיפול ומניעת חסר וויטמין D, כולל חולים עם מחלות מעי דלקתיות וניתוח מעקף קיבה קודם.

לפי המלצות ה-US Institute of Medicine Recommended Dietary Allowance of vitamin D, מדובר במינון של 400 IU ביום בילדים מתחת לגיל שנה , במינון של 600 IU ליום בילדים מעל גיל שנה ובמבוגרים עד גיל 70 ומינון של 800 IU במבוגרים מעבר לגיל 70.

ה-US Institute of Medicine קבע כי רמות 25-Hydroxyvitamin D של 20 ננוגרם למ”ל ומעלה מכסות את הדרישה של 97.5% מהאוכלוסייה. לפי הנחיות ה-US Endocrine Society’s  Clinical Practice Guideline נדרש לעיתים מינון של 400-1000 IU ליום בילדים מתחת לגיל שנה, 600-1000 IU ליום בילדים בגיל שנה ומעלה ו-1500-2000 IU ליום במבוגרים בגילאי 19 ומעלה, לשמירה על רמות 25-Hydroxyvitamin D של מעל לסף האופטימאלי של 30 ננוגרם למ”ל.

בחולים עם מחלות מעי דלקתיות, גם בזמן הפוגה, ובאלו עם הפרעה בספיגת וויטמין D בעקבות מעקף קיבה, נדרשים מינונים גבוהים יותר של וויטמין D לשמירה על רמות הוויטמין בגוף.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בספרות הרפואית קיימים פערים משמעותיים וכי דרושים מחקרים להערכת טיפול בוויטמין D והבדלים בתוצאות עם רמות שונות של 25-Hydroxyvitamin D.

Curr Opin Gastroenterol. 2012;28(2):139-150

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה