סטודנטים

תוצאות סקר הרגלי החיים של קרדיולוגים (סקר מטעם מדסקייפ)

מתוצאות סקר חדש מטעם אתר Medscape שהתמקד בקרדיולוגים עולה כי מרביתם נוהגים במכוניות יפניות, מאמינים בכוח עליון ובעלי עניין במדיה החברתית. אלו רק חלק מהפנינים העולים מהסקר שנועד להעריך את אורחות החיים של הרופאים.

כאשר התבקשו לדרג את רמת האושר שלהם מחוץ למקום עבודתם, בסולם של 1-5, 762 הקרדיולוגים שהשיבו לסקר סיפקו ציון ממוצע לאושר של 3.92, ממצא הממקם אותם במקום ה-15 מבין 25 ההתמחויות שנסקרו, כאשר ריאומטולוגים, דרמטולוגים ואורולוגים היו המאושרים ביותר (עם מדדים של 4.04-4.09), ונוירולוגים היו הכי פחות מאושרים בכל הנוגע לחייהם מחוץ למקום עבודתם (מדד של 3.88).

85% מהקרדיולוגים שהשיבו לסקר היו נשואים מספר גבוה יותר מהשיעור בכלל אוכלוסיית הרופאים (81.2%), אך בהתמחות זו תועדו גם השיעורים הגבוהים ביותר של גירושין/פרדה, עם שיעור של 5.5% לעומת 3.3%. כ-75% מהקרדיולוגים שהשיבו לסקר תיארו עצמם כשמרנים כלכלית (כולל 25% שהגדירו עצמם כשמרנים כלכלית וחברתית) ו-54% תיארו עצמם כליבראלים חברתית.

פחות מ-1% מהקרדיולוגים נהגו לעשן, מעט פחות מהשיעור שתועד בכלל אוכלוסיית הרופאים; 25% התנזרו באופן מוחלט ממשקאות אלכוהוליים וכ-57% דיווחו כי שתו פחות ממשקה אחד ביום, בדומה לדפוס שתואר עם כלל הרופאים.

באשר לבריאות הגופנית, כ-48% מהקרדיולוגים בגילאי 31-40 עסקו בפעילות גופנית לפחות פעמיים בשבוע, כאשר שיעור זה עלה ל-63.3% באלו בשנות החמישים לחייהם שיעור מעט גבוה יותר מזה שבכלל אוכלוסיית הרופאים בקבוצת גיל זו. הקרדיולוגים דירגו את רמת הבריאות הגופנית הממוצעת שלהם כ-4.17, בסולם של 1-5, וזכו למקום החמישי מבין 25 התמחויות.

עם זאת, 33.5% מהקרדיולוגים תיארו עצמם כבעלי עודף-משקל ו-4% סבלו מהשמנת-יתר. לשם השוואה, מבין כלל הרופאים הגברים שהשיבו לסקר, 37% דיווחו כי הם סובלים מעודף-משקל ו-5.3% סבלו מהשמנת-יתר, בעוד ש-26% מבין כלל הרופאות סבלו מעודף-משקל ו-6.2% מהשמנת-יתר.

קרוב ל-85% מהקרדיולוגים דיווחו כי דתיים/רוחניים, כאשר קרוב למחציתם לקחו חלק פעיל בדרשות. כאשר נשאלו מה היו עושים אם היו מאובחנים עם מחלה סופנית, אמרו כי יבחרו בטיפול פליאטיבי ואיכות חיים על-פני תוחלת חיים.

כאשר נשאלו בנוגע למדיה חברתית, רק 23% מהקרדיולוגים בגילאי 31-40 דיווחו כי אינם משתמשים באף אחד מהאתרים החברתיים, מספר זה עלה ל-55% בקרב אלו בגילאי 61-70 שנים. פייסבוק היה האתר הפופולארי ביותר בכל הגילאים, ולאחריו LinkedIn ואז טוויטר (כאשר פחות מ-10% מהקרדיולוגים בכל קבוצות הגיל השתמשו באחרון).

ממצא נוסף העולה מהסקר נוגע לכך שהמכוניות הנפוצות ביותר בשימוש ע”י קרדיולוגים היו טויוטה, לקסוס והונדה, והפעילויות המועדפות בשעות הפנאי כללו פעילות גופנית, קריאה וטיולים (עם עדיפות לטיולים למדינות אחרות).

למעלה מ-29,000 רופאים, מ-25 תחומי התמחות, השיבו לסקר מטעם Medscape במהלך תקופה של שבועיים במהלך חודש ינואר.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה