סטודנטים

רמות סוכר בדם בצום עשויות לנבא הופעת דיכאון בחולים ללא-סוכרת (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Association for Geriatric Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי מטעם ה-American Association for Geriatric Psychiatry עולה כי רמות סוכר בדם בצום עשויות לשמש כסמן לדיכאון בקשישים.

באחד המחקרים הראשונים שהצביעו על קשר מסוג זה, החוקרים מצאו כי הפרעה במשק הסוכר בצום הינה גורם מנבא משמעותי לתסמיני דיכאון במדגם של 45 מבוגרים מעל גיל 64, ללא היסטוריה קודמת של סוכרת.

החוקרים כותבים כי הממצאים היו בלתי-צפויים וסבורים כי על רופאים להקפיד על מודעות רבה יותר לאפשרות זאת בקשישים ללא-סוכרת, ולא רק באלו עם סוכרת. למרות שהסיבה לקשר זה אינה ברורה בשלב זה, ייתכן כי מדובר בתהליך וסקולארי מסוים.

החוקרים מציינים כי מחקר קודם הדגים קורלציה משמעותית בין דיכאון וסוכרת. למעשה, מטה-אנליזה בנושא מצאה כי במבוגרים עם דיכאון חלה עליה של 37% בסיכויים לפתח סוכרת מסוג 2, בהשוואה למבוגרים ללא-דיכאון.

המחקר כלל 45 מבוגרים שלא סבלו מסוכרת, בגיל ממוצע של 76.2 שנים. החוקרים תיעדו את רמות הסוכר בדם בצום ואת רמות אינסולין בצום, וכן עקב אחר מדד מסת הגוף (BMI). שאלון CES-D (Center for Epidemiological Studies Depression Scale) שימש להערכת מצב הרוח.

מהתוצאות עולה כי לאחר תקנון לגיל, מין, BMI ורמות אינסולין, רמות הסוכר בדם בצום עדיין זוהו כגורם מנבא משמעותי לתסמיני דיכאון (p=0.02). רמת הסוכר הממוצעת בצום עמדה על 95.7 ומדד CES-D עמד בממוצע על 11.7.

החוקרים מקווים כי בעתיד ייערך מחקר הרבה יותר גדול בנושא.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Association for Geriatric Psychiatry

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה