סטודנטים

קיים קשר ברור בין מצב הרוח ובין הרגלי התזונה (Can J Psychiatry)

ממחקר חדש עולה כי קיים קשר בולט בין הרגלי התזונה ובין הבריאות הנפשית, כאשר התפקוד של חולים הסובלים מהפרעות במצב הרוח טוב יותר כאשר הם מקפידים על הרגלי אכילה טובים יותר. ממצאי המחקר פורסמו במהדורת פברואר של כתב העת Canadian Journal of Psychiatry.

במסגרת המחקר התמקדו החוקרים ב-97 מבוגרים שאובחנו עם הפרעות מצב רוח והתגוררו בוונקובר, קנדה. ראיון עם פסיכולוג קליני שימש לאישור האבחנה של החולים. בדומה, ראיון עם דיאטנית מוסמכת אישר את הצריכה של חומרי תזונה מרכזיים, כולל פחמימות, שומן וחלבונים, כמו גם מרכיבי תזונה ספציפיים, דוגמת ויטמינים ומינראלים.

כל המשתתפים מילאו יומן תזונה בן שלושה ימים שתיעד את הרגלי התזונה שלהם; הם גם מילאו שאלון תזונתי. בנוסף, החוקרים העריכו את מדדי GAF (Global Assessment of Functioning) ואת תסמיני דיכאון ומאניה לפי מדד Hamilton Depression Rating Scale ו-Young Mania Rating Scale.

מהמחקר עולה קשר בין ויטמינים ומינראלים בדיאטה של המשתתפים ובין מדדי GAF. תוארה קורלציה משמעותית בין מדדי GAF ובין קלוריות, פחמימות, סיבים, שומן כולל, חומצה לינולאית, ריבופלאבין, ניאצין, פולאט, וויטמין B6, ויטמין B12, קלציום, פוספור, אשלגן וברזל (p<0.05) ומגנזיום (p<0.001) ואבץ (p<0.001).

כולם היו קשורים בקשר מובהק סטטיסטי ובאותו כיוון, ממצאים שהם מעבר לסיכוי האקראי. הקורלציה אינה אדירה, אך העקביות והמהימנות של הנתונים היו בולטים.

כאשר החוקרים בחנו תוספים תזונתיים שהוספו לחומרי תזונה שמקורם בדיאטה, נותרה קורלציה חיובית בין מדדי GAF ובין כל המינראלים בתזונה (p<0.05).

על רופאים לייעץ למטופליהם לאכול מוצרי מזון טבעיים, לא-מעובדים ובריאים, ולהפנות אותם למומחים לתזונה במידה ונדרש ייעוץ תזונתי.

Can J Psychiatry. 2012;57:85-92

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה