סטודנטים

מהירות הליכה וכוח אחיזה מנבאים את הסיכון לדמנציה ושבץ מוחי (מתוך הכנס השנתי ה-64 מטעם ה-American Academy of Neurology)

הערכת מהירות ההליכה וכוח האחיזה בידיים עשויים לסייע לרופאים לנבא את הסיכון העתידי לדמנציה ושבץ מוחי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-64 מטעם ה-American Academy of Neurology.

לדברי החוקרים, בדיקות פשוטות מאוד, הניתנות לביצוע ע”י כל רופא בכל תנאים, עשויות לסייע בהערכת הסיכון של מטופלים לפתח דמנציה או שבץ מוחי שנים טרם הופעת המחלות.

במהלך מעקב בן כ-11 שנים, 34 חולים פיתחו דמנציה ו-79 פיתחו שבץ מוחי. בנבדקים עם מהירות הליכה איטית בגיל העמידה נרשמה עליה של 50% בסיכון להתפתחות דמנציה, בהשוואה לחולים עם מהירות הליכה מהירה יותר (יחס סיכון של 1.50, P=0.020).

החוקרים מצאו גם כי מהירות הליכה איטית מלווה בנפח קטן יותר של המוח (p=0.007) וקשורה בתפקוד ירוד של הזיכרון, השפה וקבלת החלטות.

כוח אחיזה חזק בידיים לווה בירידה של 42% בסיכון לשבץ מוחי או אירוע איסכמי חולף בהשוואה לאלו עם כוח אחיזה חלש יותר. עם זאת, לא כך היה בקרב נבדקים מתחת לגיל 65 שנים.

עוד זוהה קשר בין כוח אחיזה ובין עליה בנפח המוח וכן תפקוד טוב יותר בבדיקות קוגניטיביות בהם ביקשו החוקרים לזהות דמיון בין חפצים.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את הנושא ואם מחלה קדם-קלינית עשויה לגרום להאטת מהירות ההליכה ולפגוע בכוח האחיזה.

מתוך הכנס השנתי ה-64 מטעם ה-American Academy of Neurology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה