סטודנטים

התועלת של מתן תוספי תזונה לחולי סרטן הסובלים מתת-תזונה (J Natl Cancer Inst)

בחולים הסובלים ממחלות ממאירות עם תת-תזונה או תזונה לקויה, מתן תוספי מזון עשוי להגדיל את הצריכה התזונתית ולשפר את איכות החיים של החולים. עם זאת, התערבויות אלו אינו מביאות להארכת ההישרדות של החולים ואינם מביאים לשיפור ניכר בחייהם, כך עולה ממטה-אנליזה שפורסמה בכתב העת Journal of the National Cancer Institute.

החוקרים בחנו את הנתונים מ-13 מחקרים אקראיים-מבוקרים וסך כולל של כ-1,400 משתתפים. במסגרת הסקירה הגדירו החוקרים התערבות תזונתית פומית כהתערבות שכללה ייעוץ תזונתי, ו/או תוספים תזונתיים פומיים. הייעוץ התזונתי נועד לשפר את הצריכה התזונתית. תוספי תזונה פומיים הוגדרו כמוצרי מזון ששווקו לטיפול בתת-תזונה על-רקע מחלות רפואיות.

במטה-אנליזה החוקרים בחנו את התמותה, המשקל, הצריכה האנרגטית ואיכות החיים של חולים לאחר התערבות תזונתית ואלו שקיבלו טיפול שגרתי.

החוקרים מדווחים כי להתערבות התזונתית הייתה השפעה חיובית על מספר מרכיבים של איכות החיים (תפקוד רגשי, קוצר נשימה, אובדן תאבון ואיכות חיים כוללת). עם זאת, להתערבויות אין השעה על שיעורי התמותה (יחס סיכון של 1.06, p=0.43).

מהממצאים עולה כי חלק מהחולים הציגו תגובה בולטת יותר משמעותית להתערבויות התזונתית, בכל הנוגע למשקל הגוף ואיכות החיים, אך עדיין לא ניתן להגדיר את המאפיינים של אוכלוסיה זו. להערכת החוקרים, אין ספק כי קיימים הבדלים באופן התגובה של חולי סרטן להתערבויות תזונתיות, ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

J Natl Cancer Inst. Published online February 15, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה