סטודנטים

מה בין אכילת יתר ובין הסיכון לאובדן זיכרון? (מתוך הכנס השנתי ה-64 מטעם ה-American Academy of Neurology)

מנתונים חדשים ממחקר Mayo Clinic Study on Aging עולה כי צריכת 2100-6000 קלוריות ביום עשויה להכפיל את הסיכון לליקוי קוגניטיבי קל במבוגרים בגילאי 70 ומעלה. ממצאי המחקר הוצגו בכנס השנתי ה-64 מטעם ה-American Academy of Neurology.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 1233 משתתפים ללא-דמנציה, בגילאי 70-89 שנים; 1070 היו בעלי תפקוד קוגניטיבי תקין ו-163 אובחנו עם ליקוי קוגניטיבי קל.  כל המשתתפים דיווחו על הצריכה הקלורית שלהם באמצעות שאלוני תזונה, וחולקו לאחת משלוש קטגוריות, לפי הצריכה הקלורית 600-1526 קילו-קלוריות ליום (שליש תחתון, קבוצת ייחוס), 1526-2142.5 קילו-קלוריות ליום ו-2142.5-6000 קילו-קלוריות ליום (שליש עליון).

בהשוואה לקבוצת הייחוס, לא נרשמה עליה משמעותית בסיכון לליקוי קוגניטיבי קל בנבדקים בשליש האמצעי (יחס סיכויים של 1.05, p=0.84).

עם זאת, נמצא קשר בין צריכה קלורית בשליש העליון ובין הכפלת הסיכון לליקוי קוגניטיבי קל (יחס סיכויים של 2.41). החוקרים זיהו קשר מנה-תגובה, כאשר ככל שהנבדקים צרכו כמות קלוריות גדולה יותר ביום, כך נרשמה עליה בסיכון לליקוי קוגניטיבי קל.

החוקרים לקחו בחשבון נתונים דוגמת גיל, מין, השכלה, דיכאון, גנוטיפ Apolipoprotein E, היסטוריה של שבץ מוחי, מחלות לב, סוכרת ומדד מסת גוף.

מהמחקר הנוכחי עולה כי בקשישים בגילאי 70 ומעלה, צריכה קלורית מופרזת מלווה בסיכון מוגבר לליקוי קוגניטיבי קל. החוקרים מדגישים כי מדובר בממצאים מוקדמים וכי דרושים מחקרים נוספים בנושא. עם זאת, מהרבה סיבות רפואיות אחרות, מומלץ להקפיד על צריכה מתונה.

מתוך הכנס השנתי ה-64 מטעם ה-American Academy of Neurology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה