סטודנטים

האם ניתן לחזור ולרוץ לאחר ניתוח ציפוי מפרק הירך? (Am J Sports Med)

ממחקר חדש מצרפת עולה כי אנשים האוהבים לרוץ יכולים להמשיך בכך לאחר ניתוח לציפוי מפרק הירך (Hip Resurfacing), המהווה חלופה לניתוח החלפת מפרק הירך (THR Total Hip Replacement).

החוקרים מצאו כי למעלה מ-90% מהחולים לאחר ניתוח לציפוי מפרק הירך שנהגו לרוץ לפני הניתוח המשיכו באימונים לאחר מכן.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר 36 גברים וארבע נשים, בגיל ממוצע של 51 שנים, שנהגו לרוץ לפני ניתוח הירך. בארבעים המשתתפים במחקר בוצעו סך כולל של 43 ניתוחים לציפוי מפרק הירך.

בתום כשלוש שנים, 33 מבין 40 משתתפים עדיין נהגו לרוץ.

הרצים רצו לפני ואחרי הניתוח כמות זמן דומה, כשלוש שעות בשבוע. עם זאת, המרחק השבועי שרצו התקצר משמעותית, מ-24 מיילים בשבוע ל-16 מיילים לשבוע בקרב אלו מעל גיל 50.

החוקרים מציינים כי חלק מהמשתתפים המבוגרים העדיפו לאחר הניתוח פעילויות ספורט עם פחות מגע, דוגמת ריצה או רכיבה על אופניים.

במהלך הזמן, תתכן שחיקה והתרופפות של השתל המסורתי, בעיקר באלו העוסקים בפעילויות ספורט, דוגמת ריצה, עם סטרס חוזר על המפרק. למרות שמהמחקר עולה כי ניתן לרוץ לאחר ניתוח Hip Resurfacing, החוקרים לא בחנו את ההשפעות ארוכות הטווח של השחיקה על השתל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי ריצה אינה פוגעת בתוחלת החיים של השתל, אך דרושים מחקרים נוספים עם מעקב של למעלה מעשרים שנים במטרה לקבוע מסקנות ברורות בנושא.

Am J Sports Med 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה