היום כבר כמעט לכל האיגודים והחברות הרפואיות יש אתרי אינטרנט. נראה שיש מגוון רחב של גישות ותפישות שונות לגבי תפקיד ומטרות האתרים הללו בקרב האיגודים השונים. אנו באי-מד, כמי שמנהלים כמה עשרות כאלה יכולים לספר שיש כאלה שרואים באתר האיגוד/חברה לוח מודעות אלקטרוני בלבד, היינו הצגת הכנסים והפעילויות המתוכננות ותו לא.., ולעומתם, נתקלנו גם בראשי איגודים שהציפיות שלהם שהאתר האיגוד יהפוך להיות “ה-YNET” של חברי האיגוד…כלומר יהפוך להיות דף הבית האולטימטיבי …
הגישה שאנו סבורים שהיא הנכונה והריאלית, תוך לקיחה בחשבון של המגבלות (בעיקר זמן..) שיש לראשי וחברי איגודים, היא לייצר באמצעות אתר האיגוד ערכים מוספים וכלים שמהם יכולים להנות החברים מחד, ובמקביל כמובן לאפשר יצירת תקשורת רב כוונית בין הועד לחברים, בין החברים עצמם, ובין הקהל הרחב מול החברים.
העקרון המנחה הוא “מעט שעושה הרבה”…כלומר באמצעות השקעת מאמץ קטן יחסית לייצר “תמורה” גבוהה לאיגוד וחבריו. למשל, להריץ סקר חודשי בין חברים על דעתם לגבי הנחיות/המלצות טיפוליות מסויימות יכולה להיות משימה שתדרוש הכנה של כמה דקות בלבד, אבל עשוייה להביא בהחלט תועלת רבה לאיגוד וגם תנועה ערה והשתתפות של חברים רבים. או יצירת “נורמה תרבותית” שבה כל חבר איגוד שולח לאתר תאור מקרה מיוחד וחריג גם צריכה להיות דבר פשוט וקל שלא דורש מאמץ, בעיקר אם אותו מקרה ממילא הוכן לצורך דיון מחלקתי.
בהתאם לתפישה זו פיתחנו גם בשנים האחרונות מס’ כלים נוספים המשרתים כיום את מרבית האיגודים שאיתם אנו עובדים:
- ספריה אלקטרונית של הרצאות מתוך כנסי ומפגשי האיגודים – על בסיס תיעוד ההרצאות מתוך הכנסים והמפגשים. ראו למשל כאן את האי-מדיה של האיגוד לרפואה פנימית.
- בית ספר אינטרנטי לטובת מתמחים או חינוך רפואת קהילה. ראו כאן למשל את ביה”ס לניהול סרטן המעי הגס בשיתוף האיגודים לרפואת משפחה והאיגוד האונקולוגי.
- כלי עזר מתקדמים: אינטרקציות תרופתיות, מאגר אבחנות, מחשבונים רפואיים
- הצגות מקרה מחלקתיות מיוחדות המדווחות באתר – ראו למשל מפעל זה באתר האיגוד הקרדיולוגי
- דפי בית אישיים לחברים לצורך יצירת קשר ואיתור חברים ע”י קהל- ראו באתר האגודה לכאב
- דפי מידע לקהל הרחב – כולל הדרכות , פורומים וכד’ – ראו למשל מרכז המידע שהוכן לטובת מניעת שבץ על רקע פירפור פרוזדורים באתר האיגוד הקרדיולוגי לקהל הרחב.
- מערך ניהול רג’יסטרי /רשם בתחום מקצועי שחשוב לאיגוד לאסוף ולנתח נתוני חולים בארץ. מידע נוסף – כאן
- עדכונים מדעיים שוטפים בתחום המקצועי – כאן אנו מנצלים כמובן את מערכת החדשות הפעילה של אי-מד, וכותרות החדשות המקצועיות נמצאות תמיד זמינות באתר האיגוד. ראו למשל כאן באתר האיגוד הנוירולוגי.
- ספריית מאמרים נבחרים בתחום המשמשים גם להכנת מתמחים – ראו כאן למשל באתר האיגוד הפנימי
כלים אלה מאפשרים לאיגוד, גם במאמצים קטנים יחסית, לשדרג את הפעילות המדעית המקצועית והתקשורתית של האיגוד וחבריו, ובאמצעות זאת להשיג בצורה יעילה ואפקטיבית יותר את מטרות האיגוד.
בימים אלה שבהם קיימים יותר גורמים מבעבר המציעים לאיגודים את שירותי ניהול אתר האיגוד, חשוב מאוד שכל חבר, ובעיקר חברים פעילים וחברי ועד, ייבחנו היטב, אילו ערכים מוספים יכול איגוד לקבל באמצעות האתר שלו, וזאת בהנחה כמובן שהמטרה היא קצת יותר מלוח מודעות…
אספקט נוסף שלא נרחיב בו כרגע הוא האספקט הכלכלי…מסתבר שאתר איגוד פעיל ואטרקטיבי, יכול להפוך באמצעות ניהול עסקי ושיווקי נכון גם למקור רווח והכנסה לאיגוד…
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!