סטודנטים

ההשפעה של חומצות שומן אומגה-שלוש על חדות הראיה בחולים עם Retinitis Pigmentosa (מתוך Arch Ophthalmol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Archives of Ophthalmology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בחולים עם Retinitis Pigmentosa המטופלים בוויטמין A, דיאטה עתירה בחומצות שומן אומגה-שלוש הביאה להאטת קצב ההידרדרות השנתי של חדות הראיה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם דיאטה עתירה בחומצות שומן אומגה-שלוש ארוכות שרשרת עשויה להאט את קצב הידרדרות חדות ראיה בחולים עם Retinitis Pigmentosa, המטופלים בוויטמין A.

החוקרים העריכו את הצריכה התזונתית על-סמך שאלונים שהשלימו 357 משתתפים כל שנה. המשתתפים היו כולם מבוגרי משלושה מחקרים אקראיים, שטופלו בוויטמין A, במינון 15,000 IU ליום, במשך 4-6 שנים. הם השוו את קצב הידרדרות חדות הראיה בין אלו שהקפידו על דיאטה עתירה באומגה-שלוש (0.20 גרם ליום ומעלה), בהשוואה לדיאטה דלת אומגה שלוש (פחות מ-0.2 גרם ליום).

מהתוצאות עולה כי קצב ההידרדרות הממוצע של חדות הראיה היה איטי יותר בקבוצת החולים שהקפידו על דיאטה עתירת חומצות שומן אומגה-שלוש: חדות לפי הערכת Early Treatment Diabetic Retinopathy Study: 0.59 אותיות בשנה עם דיאטה עתירת אומגה-שלוש, 1.00 אותיות עם דיאטה דלת אומגה שלוש (p=0.001); הערכת חדות הראיה לפי Snellen: 1.5% לשנה עם דיאטה עתירה באומגה שלוש לעומת 2.8% לשנה עם דיאטה דלה באומגה שלוש (p=0.03).

החוקרים מסכמים וכותבים כי קצב ההידרדרות השנתי של חדות הראיה במבוגרים עם Retinitis Pigmentosa שטופלו בוויטמין A, היה איטי יותר במהלך 4-6 שנים, בקרב אלו שצרכו דיאטה עתירת אומגה-שלוש. למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון להערכת ההשפעה של הצריכה התזונתית על קצב הידרדרות חדות הראיה בחולים עם Retinitis Pigmentosa.

Arch Ophthalmol. Published online February 13, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה