סטודנטים

משקאות ממותקים מעלים את כמות השומן ברקמות שונות (Am J Clin Nutr)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition מדווחים חוקרים כל מחקר חדש ממנו עולה שתייה של בקבוק קולה בנפח 1 ליטר כל יום מובילה לעליה בשומן הויסארלי, וכן עליה בכמות השומן בכבד ובשרירים.

מהמחקר עולה כי ההשפעות השליליות של משקאות ממותקים הן מעבר לעליה במשקל או בכמות השומן בגוף. מדובר בהצטברות שומן באזורים לא-נכונים.

החוקרים ביקשו מ-47 משתתפים בעלי עודף משקל או השמנת-יתר לשתות בכל יום ליטר מים, חלב, דיאטה קולה או קולה רגילה, במשך תקופה של שישה חודשים. הם בחרו באוכלוסיה זו מאחר שציפו כי אנשים בעלי עודף משקל או השמנת-יתר יהיו רגישים יותר לשינויים תזונתיים, בהשוואה לאנשים בעלי משקל תקין.

בתום תקופת המחקר, בקבוצת המשתתפים ששתו קולה רגילה נרשמה עליה של 25% בשומן ויסארלי, עם הכפלת כמות השומן בכבד ובשרירים.

במרבית המחקרים בנושא נמצא כי עליה כזו מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות תסמונת מטבולית, סוכרת מסוג 2, מחלות לב וכלי דם ומחלת כבד לא-אלכוהולית.

המחקר מספר עדות נוספת התומכת בהמלצות להפחתת צריכת משקאות ממותקי-סוכר. איגוד ה-American Heart Association ממליץ על שתייה של עד 3 פחיות משקה קל בשבוע, בעוד שבגברים צעירים עולים בהרבה על הצריכה המומלצת, ושותים כשתי פחיות ביום, בממוצע.

המחקר הנוכחי לא מצא כי באלו השותים קולה נרשמה עליה גדולה יותר במשקל הגוף, בהשוואה לקבוצות האחרות.

החוקרים מציינים כי הסוכר במשקאות הקלים בדנמרק, שונה מזה המשמש במרבית המשקאות  הקלים בארצות הברית. באירופה, הממתיק הוא סוכרוז, זאת בניגוד לסירופ עתיר פרוקטוז המשמש בארצות הברית. לאור זאת, ייתכן כי משקאות קלים בארצות הברית יובילו לבעיות משמעותיות יותר בכל הנוגע לעליה במשקל.

Am J Clin Nutr 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה