סטודנטים

תסמינים נוירולוגים עשויים למסך סימני שפעת (MMWR)

מדו”ח חדש מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) עולה כי ניתן לפספס תסמיני שפעת בילדים ומבוגרים צעירים עם הפרעות נוירולוגיות ונוירו-התפתחותיות, למרות שהם מצויים בסיכון מוגבר לתחלואה חמורה על-רקע הזיהום הנגיפי.

המומחים כותבים כי על רופאים המטפלים בחולים עם מחלות נוירולוגיות ונוירו-התפתחותיות להיות מודעים לסימנים ולתסמינים העשויים להצביע על תחלואה נשימתית מוקדמת.

במאמרם מתארים הכותבים מספר מקרים של תחלואה חמורה על-רקע שפעת, שהובילו לעשרה אשפוזים ושבעה מקרי תמותה בקרב 130 חולים במרכז לילדים ומבוגרים צעירים עם הפרעות נוירולוגיות ונוירו-התפתחותיות.

במהלך ההתפרצות, 76 נבדקים פיתחו תחלואה נשימתית חדה; 13 פיתחו מחלה חמורה; בשבעה נקבעה אבחנה של שפעת ובשישה עלה חשד לשפעת. חציון הגיל של הנבדקים שפיתחו מחלה חמורה עמד על 22 שנים. כל הנבדקים חוסנו כמומלץ כנגד שפעת בעונת השפעת 2010-2011.

בקרב 13 נבדקים עם שפעת חמורה, אבחנות נוירולוגיות כללו מוגבלות נוירולוגית ונוירו-התפתחותית חמורה עד עמוקה, כולל מגבלות גופניות (דוגמת סקוליוזיס, המיפלגיה או קוודריפלגיה, או שיתוק מוחין); בתשעה ניתנה הוראה שלא לנקוט במאמצי החייאה.

מבין 13 המשתתפים עם מחלה חמורה (62%) , שמונה טופלו ב-Oseltamivir (62%), אך רק 4 קיבלו טיפול בתוך 48 שעות מהופעת המחלה (31%), מסגרת הזמן האופטימאלית ליעילות של הטיפול.

החוקרים כותבים כי יש חשיבות רבה בדיקות מהירות וטיפול אנטי-ויראלי אמפירי בחולים עם תסמינים נשימתיים, המתגוררים במוסדות לטיפול ארוך-טווח. הם עלולים להיות בסיכון מוגבר מאחר שאינם יכולים לפנות היטב הפרשות ריאתיות ומצויים בסיכון לזיהום בדרכי הנשימה התחתונות.

MMWR. 2012;60:1729-1733

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה