סטודנטים

נשים המשתמשות בקרם שיזוף נוטות להימנע מחשיפה לשמש (Arch Dermatol)

נשים הנוהגות להשתמש בקרם שיזוף נוטות לצמצם את זמן החשיפה לשמש או שימוש במיטות שיזוף, כך עולה ממחקר חדש מגרוזיה.

לדברי החוקרים, קרוב ל-40% מהנשים שנשאלו טענו כי הן צמצמו את זמן החשיפה לשמש בשל השימוש בתכשירים אלו, כלומר, ייתכן ומוצרים אלו עשויים לסייע בשכנוע נשים המבקשות להשתזף להפחית את החשיפה לקרינה אולטרה-סגולה.

החוקרים מסבירים כי ישנה מחלוקת בקרב רופאי עור באשר לשאלה אם עליהם לעודד את השימוש במוצרי שיזוף, או אם המסר צריך להיות כזה לפיו עור טבעי הוא הבריא ביותר.

עם זאת, שנים של אזהרה מפני הסיכון למחלות מאירות בעקבות שיזוף אינם חודרים באופן מספק לדורות צעירים.

הממצאים החדשים מבוססים על סקר שכלל 415 נשים, בגילאי 18-71 שנים (הרוב היו מתחת לגיל 26). הן דיווחו על תדירות השיזוף בעקבות חשיפה לשמש או במיטות שיזוף, או שימוש בקרם/ג’ל לשיזוף, כמו גם על הסיבות להשתמש או להימנע משימוש במוצרים אלו.

כמחצית מהנשים דיווחו כי הן השתמשו בתכשירי שיזוף, ג’ל או תרסיסים במהלך השנה האחרונה, ולפחות 70% דיווחו על שיזוף בעקבות חשיפה לשמש. רבע מהמשתתפות ציינו כי לאחרונה פנו למכון שיזוף.

בעוד שנשים שנהגו להשתמש במוצרי שיזוף נטו לבחון גם סוגי שיזוף אחרים, קרוב ל-40% מהן דיווחו כי הפחיתו את החשיפה לשמש או השימוש במיטות שיזוף בעקבות תכשירים אלו. המשתתפות שהשתמשו בקרם שיזוף לפחות חמש פעמים בשנה האחרונה, היו אלו בעלות הסיכוי הגבוה ביותר לדווח כי הפחיתו את זמן השיזוף.

הסיבות הנפוצות ביותר לשימוש בקרם שיזוף כללו את הבטיחות והימנעות מקמטים.

החוקרים ציינו כי אינם מודעים לבעיות בטיחות חמורות בעקבות השימוש בתכשירים אלו. אין זה אומר בהכרח כי אין כל חשש בנוגע לבטיחות הטיפול, אך מוצרים אלו מצויים בשימוש כבר מזמן מה.

Arch Dermatol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה