סטודנטים

מהי ההשפעה של משך תסמיני היצרות תעלת השדרה וספונדילוליסתזיס ניווני על התוצאות? (Spine)

בכתב העת Spine פורסמו תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בחולים עם היצרות תעלת שדרה (Spinal Stenosis) התוצאות הרבה יותר טובות במידה והטיפול ניתן תוך פחות מ-12 חודשים מהופעת התסמינים. בחולים עם ספונדילוליסתזיס ניווני לא נמצאה השפעה למשך התסמינים על תוצאות הטיפול.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם משך התסמינים משפיע על תוצאות הטיפול בחולים עם היצרות תעלת שדרה או ספונדילוליסתזיס ניווני. מחקר SPORT (Spine Outcomes Research Trial) נועד לבחון את העדויות בנוגע ליעילות של ניתוח שדרה, בהשוואה למגוון טיפולים לא-ניתוחיים.

החוקרים ערכו השוואה בין חולים עם היצרות תעלת שדרה ותסמינים במשך עד 12 חודשים (405 חולים) ואלו עם תסמינים שנמשכו למעלה מ-12 חודשים (227 חולים). הם גם השוו בין חולים עם ספונדילוליסתזיס ניווני עם משך תסמינים של עד 12 חודשים (397 חולים) ואלו עם תסמינים שנמשכו למעלה מ-12 חודשים (204 חולים). יעדי הסיום העיקריים והמשניים נבחנו בתחילת המחקר ובבדיקות מעקב שגרתיות במשך עד ארבע שנים.

בבדיקת המעקב האחרונה, השיפור ביעד העיקרי בחולים עם היצרות תעלת שדרה היה קטן יותר משמעותית באלו עם תסמינים שנמשכו למעלה מ-12 חודשים. לא נרשמו הבדלים בתוצאים העיקריים והמשניים בקבוצת החולים עם ספונדילוליסתזיס ניווני בהתאם למשך התסמינים. לא זוהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בהשפעות טיפול ניתוחי בחולים עם היצרות תעלת שדרה או ספונדילוליסתזיס ניווני.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם היצרות תעלת שדרה, הסובלים מתסמינים במשך פחות מ-12 חודשים, התוצאות עם טיפול ניתוחי או לא-ניתוחי טובות יותר משמעותית, בהשוואה לתוצאות בחולים עם תסמינים הנמשכים למעלה מ-12 חודשים. לא נמצא הבדל בתוצאות בין חולים עם ספונדילוליסתזיס ניווני בהתאם למשך התסמינים.

Spine. 2011;36(25):2197-2210

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה