סטודנטים

שיעורי תמותה מוגברים לאחר ניתוחי כבד בחולים עם השמנת-יתר קיצונית (Arch Surg)

בחולים עם השמנת-יתר קיצונית נרשמו שיעורי תמותה גבוהים יותר 30 ימים לאחר כריתת כבד, כך עולה מסקירה חדשה שפורסמה בכתב העת Archives of Surgery.

מדגם המחקר כלל 403 משתתפים והחוקרים לא הצליחו להדגים עליה בשיעורי התמותה או התחלואה בחולים בעלי עודף-משקל או בחולים עם השמנה פחות משמעותית.

לדברי החוקרים, ניתוח של חולים שמנים יותר קשה יותר מבחינה טכנית, אך אין נתונים ברורים בנושא. במטרה לבחון את הנושא, הם בחנו את הנתונים ממאגר הנתונים VA’s Surgical Quality Improvement Program אודות 403 חולים שעברו כריתת כבד, כולל 106 בעלי משקל תקין, 161 בעלי עודף משקל (BMI בטווח 25.0-29.9), 94 בעלי השמנה בדרגה 1 (BMI בטווח 30-34.9), 31 בעלי השמנה בדרגה 2 (BMI בטווח 35-39.9) ו-11 בעלי השמנה בדרגה 3 (BMI של 40 ומעלה).

החוקרים לא מצאו הבדלים בשיעורי התחלואה הכוללים או הספציפיים, או במשך האשפוז של חולים בקטגוריות BMI שונות. חולים בעלי השמנה בדרגה 3 קיבלו כמות גדולה יותר של עירויי דם (4.3 בממוצע, בהשוואה ל-1.1 באלו בעלי משקל תקין (p=0.02)), כאשר שיעורי התמותה לאחר שלושים ימים עמדו על 27%, בהשוואה ל-6% באלו בעלי משקל תקין (p=0.05).

מניתוח רב-משתנים עולה כי BMI של 40 ומעלה קשור באופן בלתי-תלוי בסיכון מוגבר לתמותה.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי באנשים בעלי השמנה חמורה, החשופים לסיבוכים חמורים, הסיכויים לשרוד את הסיבוכים נמוכים יותר, בהשוואה לסיכון באלו בעלי משקל תקין, או השמנה פחות קיצונית.

עם זאת, למחקר יש מגבלות, כולל העדר נתונים אודות הסיבוכים הספציפיים או דרגת הסטיאטוזיס הכבדי של המטופלים. החוקרים כותבים כי כל המנתחים מסכימים כי השמנה חולנית מציבה חולים בסיכון ניתוחי מוגבר, אך עדיין אין עדויות חד-משמעיות בנושא.

Arch Surg 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה