סטודנטים

תוצאות מבטיחות לשילוב במינון נמוך של Topamax ו-Divalproate להקלה על מיגרנה (Headache)

חוקרים מברזיל מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Headache כי מינונים נמוכים של Topiramate (Topamax), בשילוב עם Sodium Divalproate, נמצאו יעילים במניעת מיגרנה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שתי התרופות מסייעות במניעת מיגרנה, אך רעילות עשויה להוות בעיה. מאחר שלשתי התרופות השפעות על מערכות נוירוטרנסמיטורים שונות בעלות תפקיד במיגרנה ואף השפעות מנוגדות על המשקל, ייתכן כי לשילוב התרופות במינונים נמוכים יהיו תוצאות טובות.

מדגם המחקר כלל 38 חולים, שדיווחו כולם על ירידה של 50% בשכיחות כאבי ראש לאחר שישה שבועות טיפול ב-Topiramate במינון 100 מ”ג ליום, או Divalproate במינון 750 מ”ג ליום אך פיתחו גם תופעות לוואי בלתי-נסבלות, כולל עליה במשקל והפרעות זיכרון.

החוקרים העבירו את החולים לטיפול ב-Topiramate פעמיים ביום (50 מ”ג בבוקר ו-25 מ”ג בלילה) עם Divalproate, פעם ביום (500 מ”ג).

לאחר שישה שבועות עם הטיפול המשולב, 27 חולים דיווחו על הטבה בתופעות הלוואי ושמירה על השיפור בכאב הראש. יתר 11 החולים אבדו במהלך המעקב או הפסיקו את הטיפול מאחר ותופעות הלוואי לא חלפו או אף החמירו.

החוקרים כותבים כי לא ניתן להסיק מסקנות אודות ממצאי המחקר, מאחר ומדובר במחקר בתווית-פתוחה, עם זרוע-אחת, שכלל מספר משתתפים קטן. עם זאת, לגישה זו תוצאות מבטיחות ויש לבחון את הנושא במסגרת מחקרים מבוקרים.

Headache 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה