סטודנטים

שכיחות גבוהה של אוטיזם שאינו-מאובחן בילדים עם אפילפסיה (מתוך הכנס השנתי ה-65 מטעם ה-American Epilepsy Society)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-65 מטעם ה-American Epilepsy Society עולה כי ילדים רבים עם אפילפסיה לא עוברים הערכה לאוטיזם או עיכוב התפתחותי.

לדברי החוקרים, יש להקפיד על הערכה מערכתית של כל הילדים המטופלים במרפאות אפילפסיה. במסגרת המחקר שהוצג בכנס, החוקרים עקבו אחר ילדים מתחת לגיל חמש שנים, שהיו במעקב ביחידת אפילפסיה ובמרפאת דיאטה קטוגנית במשך כחצי שנה. הם תשאלו את ההורים ל-44 ילדים, במטרה להשלים את שאלון Ages and Stages Questionnaire, וכן בדיקת סקר לאוטיזם.

מרבית הילדים נמצאו חיוביים בבדיקות הסקר לעיכוב התפתחותי (77%); מבין משתתפים אלו, חלק ניכר אובחן עם אוטיזם (36%).

למעלה משליש מהילדים שלא אובחנו בעבר עם עיכוב התפתחותי או אוטיזם, הופנו בעקבות זאת להערכה נוספת.

מומחים ממחקר אחר שהוצג במסגרת הכנס השנתי הוסיפו כי מצאו כי לא רק שאוטיזם נפוץ בילדים עם אפילפסיה, אלא גם כי הפרכוסים שלהם היו באופן מפתיע רגישים מאוד לאור. פרכוסים עקב רגישות לאור נובעים מאורות מהבהבים; לפיכך, ההתנהגות לגירוי-עצמי של ילדים עם אוטיזם, דוגמת נפנוף הידיים מול הפנים, עשויה להגדיל את הסיכון לפרכוסים מסוג זה.

מהמחקר עלה כי שיעורי ההיארעות של פרכוסים עקב רגישות לאור עמדו על 25% בילדים מתחת לגיל 15 עם הפרעות מהספקטרום האוטיסטי, עם שיעור גבוה עוד יותר של 29% בקבוצת הגיל של ילדים שאובחנו עם אפילפסיה ואוטיזם.

החוקרים מכירים בגודל המדגם הקטן יחסית במחקר, וקוראים לערוך מחקרים פרוספקטיביים וגדולים, במטרה לאשר את המגמה הנ”ל. הם ממליצים לערוך מחקרים לזיהוי חשיבות ממצאים אלו בפתופיזיולוגיה של אפילפסיה בילדים עם הפרעות מהספקטרום האוטיסטי.

מתוך הכנס השנתי ה-65 מטעם ה-American Epilepsy Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה