סטודנטים

חשיבות הגדלה של המוח בילדים עם הפרעות מהספקטרום האוטיסטי (Proc Natl Acad Sci)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Proceedings of the National Academy of Sciences עולה כי בבנים לפני גיל בית-ספר עם נסיגה אוטיסטית, אך לא באלו עם הופעה מוקדמת של אוטיזם, המוח גדול יותר בהשוואה לבנים באותו גיל. עם זאת, החוקרים לא מצאו עדות להגדלה של המוח בבנות לפני גיל בית-ספר עם אוטיזם מכל סוג.

אוטיזם הינה הפרעה הטרוגנית עם מספר פנוטיפים ביולוגיים והתנהגותיים. גדילה מוחית מואצת במהלך תקופת הילדות המוקדמת הינה תכונה ביולוגית מוכחת של אוטיזם. מחקרים רבים בחנו את חשיבות ההופעה המוקדמת או נסיגה אוטיסטית. עם זאת, כיום אין מידע רב בנושא.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הקשר בין נפח המוח ובין אופי הופעת אוטיזם במדגם גדול של בנים ובנות בגילאי 2-4 שנים עם הפרעות מהספקטרום האוטיסטי. מדגם המחקר כלל 53 משתתפים ללא נסיגה אוטיסטית, 61 ילדים עם נסיגה אוטיסטית וקבוצת השוואה של 66 ביקורות תואמות בגיל. הם גם בחנו את מדדי היקף הראש מהלידה עד גיל 18 חודשים.

מהתוצאות עולה כי הגדלה אבנורמלית של המוח הייתה הנפוצה ביותר בבנים עם נסיגה אוטיסטית. לא נמצא הבדל בגודל המוח בבנים ללא נסיגה אוטיסטית ובין הביקורות. ממדדי היקף הראש עולה כי היקף הראש בבנים עם נסיגה אוטיסטית היו תקינים בלידה, אך נפרדו מיתר הקבוצות סביב גיל 4-6 חודשים. לא זוהו הבדלים בגודל המוח בבנות עם אוטיזם (22 בנות עם הפרעות מהספקטרום האוטיסטי, 24 ביקורות).

מהתוצאות עולה כי ייתכן וישנו פנוטיפ עצבי נפרד הקשור בהופעה שונה של אוטיזם. בבנים עם נסיגה אוטיסטית, ההבדלים בגודל המוח מופיעים הרבה לפני אובדן הכישורים. לאור זאת, גדילה מהירה של הראש הינה גורם סיכון אפשרי לנסיגה אוטיסטית.

Proc Natl Acad Sci. Published online November 28, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה