סטודנטים

עדויות נוספות תומכות בהשפעה החיובית של AMR101 (מתוך Am J Cardiol)

מתוצאות נוספות של שני המחקרים בשלב 3 להערכת ההשפעה של EPA (Ethyl Eicosapentaenoic Acid) (AMR101, Amarin), עולה כי התכשיר מפחית את רמות טריגליצרידים ללא עליה בערכי LDL, וכן מפחית את מספר החלקיקים האתרוגניים. ממצאי המחקרים הוצגו בכנס מטעם ה-American Heart Association.

תוצאות שני המחקרים ANCHOR ו-MARINE פורסמו בעבר. התוצאות העיקריות של מחקר MARINE שהדגימו ירידה ברמות טריגליצרידים ללא עליה בערכי LDL דווחו גם במהלך כנס ה-National Lipid Association ופורסמו במהדורת ספטמבר של American Journal of Cardiology.

מהתוצאות העדכניות של מחקר MARINE, שהוצגו בכנס ה-AHA, עלה כי AMR101 במינון 4 גרם ליום הפחית משמעותית את מספר חלקיקי VLDL, סך חלקיקי LDL וחלקיקי LDL קטנים, עם ירידה משמעותית בגודל חלקיקי VLDL.

ההבדל בין AMR101 מיתר חומצות שומן אומגה-שלוש הזמינות (המכילות EPA ו-DHA (Docosahexaenoic Acid)) הוא באתיל-אסטר של EPA. נראה כי הטיפול הביא לירידה ברמות טריגליצרידים, ללא העלייה המתונה בערכי LDL, כפי שתואר עם תכשירי אומגה-שלוש אחרים.

במחקר ANCHOR חולקו באקראי 702 משתתפים, המטופלים בסטטינים, עם ערכי LDL מאוזנים-היטב וערכי טריגליצרידים גבוהים (חציון של 259 מ”ג לד”ל), לטיפול ב-AMR101 במינון 2 או 4 גרם ליום, או פלסבו.

מהתוצאות עלה כי AMR101 במינון 2 גרם ו-4 גרם הפחיתו משמעותית את חציון רמות טריגליצרידים בשיעור של 10% ו-21%, בהתאמה, בהשוואה לרמות בתחילת המחקר.

החוקרים הסבירו כי ל-AMR101 הייתה השפעה גדולה יותר בחולים תחת מינונים גבוהים יותר של סטטינים, וההשפעה הרבה ביותר על ערכי טריגליצרידים תועדה בחולים עם רמות הטריגליצרידים הגבוהות ביותר בתחילת המחקר.

בקבוצת המטופלים במינון של 4 גרם נרשמה ירידה מובהקת סטטיסטית ברמות Lp-PLA2 (Lipoprotein Phospholipase A2) ו-CRP (C-Reactive Protein).

תופעות הלוואי היו דומות בקבוצות הטיפול השונות, עם חמישה מטופלים שהפסיקו את הטיפול ב-AMR101 במינון 4 גרם, שמונה מטופלים שהפסיקו את הטיפול ב-AMR101 במינון 2 גרם ו-12 משתתפים בקבוצת הפלסבו שפרשו מהמחקר. לא תועדו שינויים משמעותיים בערכי סוכר בצום, בערכי HbA1c, בסימנים החיוניים, בבדיקות האק”ג, או בתפקודי הכבד או הכליות, עם המינונים השונים של AMR101.

לציין, טעם הדגים המלווה לעיתים קרובות טיפול במינונים גבוהים של חומצות שומן אומגה-שלוש לא היווה בעיה עם תכשיר זה.

Am J Cardiol 2011; 108:682-690

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה