סטודנטים

הפסקה מוקדמת של טיפול ב-LABA עשויה להחמיר אסתמה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Allergy, Asthma & Immunology)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי מטעם ה-American College of Allergy, Asthma & Immunology עולה כי עם הפסקה מוקדמת של הטיפול ב-LABA (Long-Acting Beta Agonists) בילדים עם אסתמה מאוזנת, הסיכוי ליציאה מאיזון המחלה נע סביב 37%.

לאור זאת, החוקרים כותבים כי יש לעדכן את ההמלצות שפורסמו לאחרונה לפיהן יש להפסיק את הטיפול ב-LABA מיד עם השגת איזון אסתמה.

בשנת 2010, ה-FDA המליץ לחולים עם אסתמה מאוזנת להפסיק את הטיפול ב-LABA, בשל חשש בנוגע לבטיחות הטיפול. המלצה זו עולה בקנה אחד עם ההנחיות מטעם ה-National Heart, Lung, and Blood Institute.

מדגם המחקר כלל 54 חולים, בגילאי 6-17 שנים, עם אסתמה עיקשת בינונית עד חמורה, שהיו במעקב קבוע במרפאה לטיפול במחלות ריאה בילדים. כל המשתתפים נטלו טיפול משולב במשאפי סטרואידים ו-LABA.

עם בדיקות תפקודי ריאה תקינות או כמעט-תקינות, ומדד להערכת איזון אסתמה של מעל 20, הופסק הטיפול ב-LABA; עם זאת, נמשך הטיפול במשאפי סטרואידים.

לאחר מעט למעלה מחודשיים מהפסקת הטיפול ב-LABA, בלמעלה משליש מהחולים שהפסיקו את הטיפול ב-LABA חלה החמרה במחלת הריאות, כפי שנקבע לפי מדדי התסמינים, התפקוד הריאתי והצורך בטיפול סיסטמי בסטרואידים בשל התלקחויות.

לאחר מעקב ממוצע של 10.7 שבועות, 20 חולים (37%) יצאו מאיזון המחלה, חולה אחד נדרש לטיפול באנטגוניסט לקולטן ללויקוטריאנים, חולה אחד נזקק להעלאת מינון הטיפול במשאפי סטרואידים וב-18 חולים הוחזר הטיפול ב-LABA.

בנוסף, שני חולים פיתחו התלקחות של המחלה שדרשה טיפול סיסטמי בסטרואידים. בילדים עם התלקחות אסתמה נרשמה ירידה מובהקת סטטיסטית במדדי FEV1 (8.0% לעומת 1.9%, p=0.03) ומדדי איזון אסתמה (3.2 לעומת 0.5, p=0.03).

החוקרים מציינים כי מדובר במחקר קטן ודרושים מחקרים גדולים יותר בנושא.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Allergy, Asthma & Immunology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה