סטודנטים

איזון הדוק של רמות הסוכר בדם אינו מפחית את הסיכון לאי-ספיקת לב בחולי סוכרת (Am Heart J)

ממטה-אנליזה חדשה שפורסמה בכתב העת American Heart Journal עולה כי איזון הדוק של רמות הסוכר בדם אינו מפחית את הסיכון לאי-ספיקת לב בחולים עם סוכרת מסוג 2 ואיזון הדוק באמצעות תיאזולידינדיונים עשוי למעשה להביא לעליה בסיכון זה.

לדברי החוקרים, הממצאים מצטרפים לעדויות האחרונות שהצביעו על העדר תועלת מבחינת סיבוכים מאקרו-וסקולארים (התקף לב, שבץ מוחי, וכעת אי-ספיקת לב) בעקבות אינטנסיבי של רמות הסוכר בדם.

עם זאת, החוקרים מדגישים כי איזון טוב יותר של רמות הסוכר בדם מפחית את הסיכון לסיבוכים מיקרו-וסקולאריים, דוגמת מחלת עיניים, כליות או עצבים, על-רקע סוכרת.

הסקירה כללה שמונה מחקרים שערכו השוואה בין משטר אינטנסיבי לאיזון רמות הסוכר בדם ובין גישת טיפול סטנדרטית בלמעלה מ-37,000 חולים עם סוכרת מסוג 2, שהיו במעקב במשך 2-20 שנים.

בסה”כ, תועדו 1,469 אירועי אי-ספיקת לב, כאשר למעלה ממחצית מהמקרים (55%) תועדו בקבוצת הטיפול האינטנסיבי.

ההבדל הממוצע ברמות HbA1c בין חולים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי וקבוצת הטיפול האינטנסיבי עמד על 0.9%.

מניתוח הנתונים עלה כי איזון אינטנסיבי של רמות הסוכר בדם לא השפיע על ההיארעות הכוללת של אירועי אי-ספיקת לב, עם עליה לא-משמעותית של 20% בסיכון, בהשוואה למשטר טיפול קונבנציונאלי (יחס סיכויים של 1.20).

מניתוח לפי תתי-קבוצות עולה כי יחס הסיכויים לאירועי אי-ספיקת לב עמד על 1.33, כאשר האיזון האינטנסיבי של רמות הסוכר בדם התבסס על טיפול בתיאזולידנדיונים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במחקר הנוכחי לא הצליחו להדגים תועלת לאיזון הדוק של רמות הסוכר בדם על הסיכון להתפתחות אי-ספיקת לב בחולים עם סוכרת מסוג 2.

Am Heart J 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה