סטודנטים

האם קיים קשר בין הרטבות במהלך שעות היום ובין הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות בילדים? (J Urol)

חוקרים מגרמניה מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Urology כי בקרב ילדים המרטיבים עצמם, הסיכוי להפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD או Attention Deficit/Hyperactivity Disorder) גבוה ביותר מפי ארבע, בהשוואה לאחרים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי 2-3% מהילדים בגילאי שבע שנים סובלים מהרטבות אקראיות במהלך שעות היום. במסגרת המחקר הם ערכו סקר בקרב הורים ללמעלה מ-1,300 ילדים בגילאי 5-7 שנים.

החוקרים מצאו כי 49 ילדים סבלו מהרטבות במהלך היום, כאשר 18 מהם (37%) הציגו תסמינים המתאימים להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות. מנגד, מבין 1,194 הילדים עם שליטה מלאה במתן שתן, רק 40 ילדים (3%) היו חיוביים להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות.

כאשר החוקרים לקחו בחשבון גורמים העשויים להשפיע על הממצאים, דוגמת גיל צעיר יותר או מגבלה התפתחותית, הם קבעו כי הסיכון ל-ADHD בקרב ילדים שסבלו מהפרעות בשליטה במתן שתן גבוה פי ארבע, בהשוואה לאחרים.

החוקרים מדגישים כי המחקר אינו קובע קשר סיבתי בין הרטבות ובין ADHD, ואין התייחסות לגורמים המשותפים לשני המצבים. מחקרים קודמים מצאו קשר בין הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות ובין הרטבה במיטה, אך המחקר הנוכחי לא הדגים סיכון מוגבר ל-ADHD בקרב ילדים עם הרטבות ליליות אקראיות.

J Urol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה