סטודנטים

האם דלקת כרונית מעלה שכיחות מנופאוזה מוקדמת? (מתוך הכנס השנתי ה-67 של American Society for Reproductive Medicine)

מחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-67 של American Society for Reproductive Medicine מאשר כי נשים עם פסוריאזיס, דלקת מפרקים שגרונית, מחלת מעי דלקתית או SLE (Systemic Lupus Erythematosus) קיים סיכון מוגבר למנופאוזה מוקדמת (לפני גיל 45) ולכשל שחלתי מוקדם.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תומכים במסקנות של מחקרים קודמים.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים את הרשומות הרפואיות אודות למעלה מ-1.7 מיליון נשים בגיל הפוריות (15-45 שנים). הם התמקדו בנשים עם אבחנה של פסוריאזיס, דלקת מפרקים שגרונית, מחלת מעי דלקתית או SLE, ארבעת המחלות הדלקתיות הנפוצות ביותר בנשים בגיל הפוריות.

מתוצאות הסקירה עולה כי בנשים עם מחלות דלקתיות כרוניות אלו קיים סיכון גבוה פי 2-5 למנופאוזה מוקדמת ולכשל שחלתי מוקדם, בהשוואה לנשים ללא מחלות דלקתיות.

החוקרים לקחו בחשבון משתנים דוגמת עישון, מדד מסת גוף, ניתוח אגני קודם, מצב סוציו-אקונומי וטיפול תרופתי. לאחר תקנון לגורמים אלו, לא נותר עוד קשר בין פסוריאזיס, דלקת מפרקים שגרונית ומחלת מעי דלקתית ובין כשל שחלתי מוקדם; עם זאת, הקשר עם לופוס נותר על כנו (OR = 2.5).

להערכת החוקרים, כל המחלות הללו מלוות בסיכון מוגבר לכשל שחלתי מוקדם. העניין הוא שעל-ידי טיפול תרופתי ניתן להפחית את חומרת המחלה. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

מתוך הכנס השנתי ה-67 של American Society for Reproductive Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה