סטודנטים

טיפול בסטרואידים כנגד צפצופים פוגע בגדילה של ילדים קטנים (J Allergy Clin Immunol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי טיפול ב-Fluticasone לא יפגע בגדילה של מרבית הילדים לפני גיל בית-ספר, הסובלים מצפצופים חוזרים. עם זאת, בילדים הקטנים ביותר, טיפול בסטרואידים הוביל להאטה משמעותית בגדילה, בהשוואה למטופלים בפלסבו.

החוקרים משערים כי ייתכן ומדובר בקשר מנה-תגובה, כאשר ילדים קטנים מקבלים אותו מינון כמו ילדים גדולים או מבוגרים יותר, מה שהוביל לפגיעה במהירות הגדילה.

במחקר קודם שהתמקד בילדים בגילאי 2-3 שנים בתחילת המחקר, בסיכון גבוה לאסתמה, החוקרים מצאו כי טיפול יומי בסטרואידים במשך שנתיים לווה בגדילה לגובה שהייתה נמוכה ב-1.1 סנטימטרים, בהשוואה למטופלים בפלסבו. עם זאת, הילדים שטופלו בסטרואידים השלימו את הגדילה במהלך השנה הראשונה לאחר הפסקת הטיפול, לכן ההבדל בגובה בין קבוצת ההתערבות וקבוצת הביקורת לא נותר עוד משמעותי.

במחקר הנוכחי התמקדו החוקרים בגדילה של המשתתפים שנתיים לאחר תום הטיפול. בסה”כ, החוקרים מצאו כי בילדים שטופלו ב-Fluticasone הגדילה לגובה הייתה נמוכה ב-0.2 סנטימטרים, בהשוואה לילדים שטופלו בפלסבו (הבדל שאינו מובהק סטטיסטית).

עם זאת, בילדים בגיל שנתיים ששקלו פחות מ-15 קילוגרמים בתחילת המחקר, הגדילה הלינארית הייתה נמוכה ב-1.6 סנטימטרים, בהשוואה לילדים באותו גיל ומשקל, שטופלו בפלסבו (p=0.009).

כל ילד בקבוצת הטיפול טופלו ב-Fluticasone במינון 176 מיקרוגרם ליום. מתן מינון נמוך יותר לילדים קטנים יותר, או מתן הטיפול רק בעונת הזיהומים הנגיפיים עשויים למנוע את ההשפעה האפשרית על הגדילה.

חשוב לשקול את הסיכון אל מול התועלת של הטיפול. ידוע כי מדובר בטיפול יעיל בילדים אלו, אך יש להתאים את המינון ואופן המתן בכל מקרה לגופו.

J Allergy Clin Immunol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה