סטודנטים

בדיקות הדמיה לאוסטיאוארתריטיס (Curr Opin Rheumatol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Current Opinions in Rheumatology מדווחים חוקרים על חשיבות בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית (MRI או Magnetic Resonance Imaging) ובדיקות אולטרה-סאונד במסגרת ההערכה של חולים עם אוסטיאוארתריטיס.

לבדיקות הדמיה חשיבות רבה במאמצים להבנת הפתוגנזה של אוסטיאואתריטיס ובחיפוש אחר תרופות המשנות את מהלך המחלה. במטרה לסייע בבחירת בדיקות ההדמיה הטובות ביותר בכל מחקר, ערכו החוקרים סקירה של מחקרים מרכזיים שפורסמו בתקופה שבין מאי 2010 ועד מאי 2011.

בדיקות MRI ובדיקות אולטרה-סאונד הן שתי הטכניקות העיקריות להערכת אוסטיאואתריטיס במסגרת מחקרים כיום. MRI מספק הערכה חצי-כמותית, כמותית ומבנית. חשיבות בדיקות MRI עם חומר ניגוד להערכת סינוביטיס הודגמה במספר מחקרים. לבדיקות הדמיה עדיין תפקיד במחקרים קליניים, אך על החוקרים העורכים את המחקרים להכיר את מגבלותיהן. בדיקת MRI הינה בדיקת ההדמיה הטובה ביותר לאוסטיאואתריטיס; יתרונותיה כוללים את האפשרות להדגים פתולוגיות שונות ברקמה הנוגעות לכאב וכן לנבא את התוצאות הקליניות.

החוקרים כותבים כי בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית מספקות הערכה מורפולוגית ומבנית של המפרקים. בדיקות MRI עם חומר-ניגוד חיוניות להערכת סינוביטיס בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך. בדיקות אולטרה-סאונד מסייעות בהערכת סינוביטיס ונזק מבני, בעיקר במקרים של אוסטיאוארתריטיס של הידיים.

Curr Opin Rheumatol. 2011;23(5):484-491

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה