סטודנטים

זיהום בנגיף Rhinovirus והסיכון לצפצופים בילדים (Eur Respir J)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת European Respiratory Journal מדווחים חוקרים כי זיהום בנגיף Rhinovirus והיסטוריה משפחתית של אסתמה הינם גורמי סיכון מג’וריים לצפצופים לאחר ברונכיוליטיס חדה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הקשר בין צפצופים חוזרים, אסתמה, אטופיה וברונכיוליטיס עודכנו שנוי במחלוקת, בעיקר מאחר שהמונח ברונכיוליטיס כולל מגוון מחלות.

במטרה להבין טוב יותר את הקשר, החוקרים התמקדו ב-313 תינוקות שאושפזו בשל ברונכיוליטיס לפני גיל שנה. הם בחנו את תוצאות שטיפות נזאליות מכל ילד, בחיפוש אחר 14 נגיפים הידועים כגורמים לברונכיוליטיס, כולל RSV, Rhinovirus ו-Human Bocavirus.

שנה לאחר מכן, החוקרים הצליחו ליצור קשר עם 262 משפחות (83%) ושאלו אם הילד סבל מצפצופים חוזרים.

52.7% מהילדים במחקר פיתחו צפצופים חוזרים, שיעור גבוה יותר משמעותית מ-10.3% שתועד בקבוצת ביקורת שכללה 39 תינוקות ללא מחלה נשימתית (p<0.001).

מניתוח רב-משתנים עלה כי זיהום בנגיף Rhinovirus (יחס סיכויים של 3.3) והיסטוריה משפחתית של אסתמה (יחס סיכויים של 2.5) הינם גורמי סיכון בלתי-תלויים לצפצופים חוזרים.

מהמחקר הנוכחי וממחקרים אחרים עולה השאלה אם הזיהום בנגיף Rhinovirus למעשה מוביל לצפצופים חוזרים. ייתכן כי הזיהום מופיע בתינוקות המועדים לפתח את המחלה בשל הפרעה בפיזיולוגיה של הריאה ו/או בתגובה החיסונית.

Eur Respir J 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה