סטודנטים

משקאות ספורט ומשקאות אנרגיה עשויים לפגוע בבריאות ילדים ומתבגרים (מתוך Pediatrics)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יוני של כתב העת Pediatrics עולה כי משקאות אנרגיה ומשקאות ספורט אינם מומלצים לשימוש בילדים ומתבגרים. האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה על מים כמשקה החלופי הבריא ביותר.

משקאות אנרגיה ומשקאות ספורט נפוצים מאד בארצות הברית, בין השאר בקרב ילדים ומתבגרים. ילדים שותים משקאות ספורט ומשקאות אנרגיה על מנת לשמור על כמות נוזלים בגוף במהלך פעילות גופנית. אולם, יש להתייחס להרכב המשקה בבחירת המשקאות המיטביים עבור ילדים ומתבגרים. בין השאר, יש להמנע מצריכה קלורית עודפת וצריכת סוכרים על מנת למנוע נזקים לשיניים והשמנת יתר.

החוקרים מצאו כי קפאין ומרכיבים מעוררים אחרים הקיימים במשקאות אנרגיה אינם מתאימים לתזונה בריאה של ילדים ומתבגרים. כמו כן, צריכת משקאות ספורט מעלה את הצריכה הקלורית וכך מעלה את הסיכון לעודף משקל והשמנת יתר בילדים ומתבגרים.

ועדת התזונה ואיגוד רפואת הספורט במסגרת האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים חיברו את ההמלצות הבאות בנושא צריכת משקאות אנרגיה ומשקאות ספורט על ידי ילדים ומתבגרים:

* צריכת משקאות אלה אינה מומלצת בילדים ומתבגרים, אלא אם הם מבצעים פעילות גופנית ממושכת ומאומצת.

* במקום משקאות ספורט ומשקאות אנרגיה מומלצת צריכת נוזלים לפני, במהלך ואחרי פעילות גופנית על מנת למנוע התייבשות.

* על ילדים ומתבגרים לנסות להמנע מחשיפה לעודף סוכר, קפאין, פחמימות וגורמים מעוררים אחרים הנמצאים כמרכיבים במשקאות אלה בשל הסיכון לפגיעות מגוונות בבריאות.

Pediatrics. 2011;127:1182-1189

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה