סטודנטים

רמת ויטמין D נמצאה קשורה בקשר הפוך לחומרת דרמטיטיס אטופית בילדים (מתוך BJD)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת British Journal of Dermatology עולה כי רמה נמוכה יותר של ויטמין D בדם קשורה בחומרה גבוהה יותר של דרמטיטיס אטופית בילדים עם מחלה זו.

חסר ויטמין D הודגם בעבר כקשור בעליה בהארעות של דרמטיטיס אטופית (atopic dermatitis AD ). במחקר זה בדקו החוקרים האם קיים קשר בין רמת החסר לבין חומרת מחלת העור האטופית. החוקרים העריכו את חומרת המחלה ב-37 ילדים עם AD (17 בנות ו-20 בנים) בגילאים בין 8 חודשים לבין 12 שנים. החוקרים בדקו רמת ויטמין D (מסוג 25-hydroxyvitamin D ) בסרום של הילדים. חומר AD הוגדרה על ידי דרוג SCORAD . בנוסף, בדקו החוקרים רמת נוגדני IgE לטוקסין של  Staphylococcus aureus וכן ל- Malassezia furfur .

החוקרים מצאו מחלה חמורה ב-9 (24%) ילדים, מחלה בחומרה בינונית ב-13 (35%) ילדים, ומחלה קלה בי-15 (41%) ילדים. רמת ויטמין D הממוצעת בדם נמצאה גבוהה באופן מובהק (P<0.05 ) בקרב ילדים עם מחלה קלה (רמה ממוצעת של 36.9 ננוגרםמ”ל, סטיית תקן של 15.7 ננוגרםמ”ל), בהשוואה לילדים עם מחלה בינונית ( 27.5±8.3 ננוגרםמ”ל), או ילדים עם מחלה חמורה ( 20.5±5.9 ננוגרםמ”ל). שיעור הילדים עם נוגדני IgE עלה עם הירידה ברמת ויטמין D והעליה בחומרת AD .

החוקרים מסכמים וכותבים כי לפי תוצאות מחקר זה ניתן לשער כי חסר ויטמין D עשוי להיות קשור לחומרת דרמטיטיס אטופית. השלב הבא הוא לערוך מחקרים אשר יבדקו יעילות של תוספי ויטמין D כטיפול אפשרי במטופלים עם מחלה זו.

The British Journal of Dermatology. 2011;164(5):1078-1082

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה