סטודנטים

סטטוס מוטציה של הגן EGFR עשוי לנבא תגובה לטיפול במטופלים עם אדנוקרצינומה מתקדמת של הריאה (מתוך J Clin Oncol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

מניתוח נתונים חדש של מחקר IPASS אשר פורסם בגיליון יוני של כתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי סטטוס מוטציה של הגן EGFR , כמו גם מספר העותקים של הגן, מהווה גורם העשוי לנבא תגובה לטיפול במטופלים עם אדנוקרצינומה מתקדמת של הריאה.

מחקר IPASS , או בשמו המלא Iressa Pan-Asia Study , השווה טיפול ב-Gefitinib (אירסה) לעומת טיפול ב-Carboplatin/Paclitaxel במטופלים עם אדנוקרצינומה מתקדמת של הריאה אשר לא עישנו מעולם או עישנו מעט בעבר ואשר טרם טופלו. במאמר זה מציגים החוקרים השרדות כוללת ויעילות הטיפול במטופלים אלה בהתאם לסטטוס הביומרקר EGFR (או epidermal growth factor receptor ).

במחקר תוית פתוחה זה השתתפו סך של 1,217 מטופלים. הביומרקרים שנבדקו כללו מוטציה בגן EGFR , מספר עותקים של הגן EGFR , וביטוי החלבון EGFR .

החוקרים מצאו השרדות כוללת דומה בין קבוצת Gefitinib לבין קבוצת Carboplatin/Paclitaxel , כמו גם בין מטופלים עם או בלי מוטציה בגן EGFR . אולם, החוקרים מצאו כי ההשרדות ללא התקדמות המחלה (progression-free survival PFS ) תחת טיפול ב-Gefitinib הייתה ארוכה יותר באופן מובהק במטופלים עם מוטציה בגן EGFR יחד עם מספר עותקים גבוה של הגן (יחס סיכויים של 0.48), אך קצרה יותר במטופלים עם מספר עותקים גבוה של הגן וללא מוטציה (יחס סיכויים של 3.85).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מוטציה בגן EGFR נמצאה כגורם מנבא להשרדות ללא התקדמות המחלה במטופלים עם אדנוקרצינומה מתקדמת של הריאה אשר מתחילים טיפול קו ראשון ב-Gefitinib לעומת Carboplatin/Paclitaxel . ערך הניבוי של מספר עותקי הגן של EGFR נמצא קשור לנוכחות מוטציה בגן. החוקרים לא מצאו הבדל בהשרדות הכוללת בין הקבוצות, יתכן על רקע מעבר מספר גבוה של מטופלים מקבוצת Carboplatin/Paclitaxel לקבוצת Gefitinib (במהלך crossover ).

J Clin Oncol. June , 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה