סטודנטים

האם יש מקום לסקר רוטיני של נשים בהריון לרמת ויטמין D בדם? (מתוך דווח ACOG)

מאת ד”ר אולה קראסיק

לפי דווח ACOG (או American College of Obstetricians and Gynecologists ) אשר יפורסם בגיליון יולי של כתב העת Obstetrics and Gynecology עולה כי קיים צורך בנתונים נוספים לפני המלצה רוטינית לסקר נשים בהריון לחסר ויטמין D .

רב האנשים מקבלים ויטמין D מחלב או מיץ מועשר, שמן דגים, ותוספי מזון. חשיפה לשמש מייצרת גם היא ויטמין D , אשר מעודד ספיגת סידן וגדילת עצם. לפי הדווח של ECOG , חסר ויטמין D בנשים בהריון נמצא קשור בהפרעות שלד ביילוד.

הועדה אשר סקרה את הידע הקיים כיום אודות חסר ויטמין D בנשים בהריון מודה כי חסר זה נפוץ במהלך הריון, במיוחד בקרב קבוצות סיכון, כגון נשים צמחוניות, נשים עם חשיפה מוגבלת לשמש, ונשים עם עור כהה. למרות הנטיה לעודד בדיקת רמת ויטמין D , לא קיימת הסכמה אודות הרמה הרצויה במהלך הריון. על כן, הועדה מציינת כי לא קיימים מספיק נתונים לתמוך בצורך בסקר רמת ויטמין D .

בנשים הנמצאות בסיכון מוגבר לחסר ויטמין D , יש מקום לשקול בדיקת רמת הויטמין בדם האם. יש לפענח תוצאות בדיקה זו לפי הקונטקסט הקליני הפרטני. כאשר קיים חסר בויטמין D , רב המומחים מסכימים כי מינון של 1,000-2,000 יחידות ביום של ויטמין D מהוות מינון בטוח במהלך ההריון. מינונים גבוהים יותר לא נחקרו בקרב נשים בהריון.

חברי הועדה מסכמים וכותבים כי יש לחכות עם המלצות לתוספי ויטמין D מעבר למינון הקיים בויטמינים לנשים בהריון עד לסיום המחקרים הקליניים האקראיים המתקיימים כעת. בשלב זה, ההמלצה היא למינון של 600 יחידות ויטמין D במבוגרים, כולל נשים בהריון ונשים מניקות. המינון המירבי המומלץ למבוגרים הינו עד 4000 יחידות. זאת בניגוד ל-1000-2000 יחידות הנחשבות מינון מקסימלי הידוע כבטוח בנשים בהריון.

Obstet Gynecol. 2011;118:197-198

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה