סטודנטים

גורמי סיכון הניתנים לשליטה ומחלת אלצהיימר (מתוך Arch Neurol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממאמר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת Archives of Neurology עולה כי לא קיים כיום מידע מובהק מספיק אודות הקשר בין גורמי סיכון הניתנים לשליטה לבין התפתחות של מחלת אלצהיימר.

מחקרים רבים חקרו את גורמי הסיכון למחלת אלצהיימר (AD ). במאמר זה מסכמים הכותבים את הידע הקיים כיום אודות הקשר בין גורמי סיכון שיש לנו שליטה עליהם לבין הסיכון להדרדרות קוגניטיבית או AD . בניתוח הנתונים נכללו מאמרים החל משנת 1984 אשר כללו משתתפים מגיל 50 ומעלה מהאוכלוסיה הכללית בארצות מפותחות. גודל אוכלוסיית המחקר המינימלית נקבעה כ-50 משתתפים במחקרים אקראיים מבוקרים, ו-300 משתתפים במחקרי אוכלוסיה. משך זמן של לפחות שנתיים נקבע בין החשיפה לבין הערכת התוצאות.

מהנתונים המשותפים של כל המחקרים מצאו החוקרים כי סכרת, היפרליפידמיה ועישון היו קשורים בסיכון מוגבר לפתח AD . לעומת זאת, דיאטה ים-תיכונית, צריכת חומצה פולית, צריכת אלכוהול נמוכה או בינונית, פעילויות קוגניטיביות ופעילות גופנית נמצאו קשורים לסיכון נמוך יותר לפתח AD . אמנם, איכות העדויות לקשרים אלה הייתה נמוכה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המידע הקיים כיום אינו מספק להסקת מסקנות אודות הקשר בין גורמים הניתנים לשליטה לבין הסיכון לפתח AD .

Arch Neurol. May, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה