סטודנטים

חשיבות ההקפדה על ייעוץ תזונתי לחולים ששרדו מחלות ממאירות (J Am Diet Assoc)

חולים ששרדו מחלות ממאירות ניצבים בפני סיכון מוגבר למגוון בעיות רפואיות, זאת מעבר לסיכון המובן מאליו להישנות המחלה. בעיות אלו כוללות מחלות קרדיווסקולאריות, סוכרת ואוסטאופורוזיס. ע”י התערבות תזונתית ניתן למנוע חלק מהבעיות הכרוניות הללו. עם זאת, לא ידוע אם לשינויים תזונתיים השפעה על הישנות ממאירות או התקדמות מחלות ממאירות.

למרות שאין די נתונים בכדי להסיק מסקנות חד-משמעיות אודות הנחיות תזונתיות ספציפיות לחולים ששרדו מחלות ממאירות, יש מספיק עדויות לפיהן ההנחיות למניעת סרטן תקפות בהחלט גם לחולים ששרדו מחלות ממאירות.

ההמלצה הראשונה בהקשר זה נוגעת לחשיבות ההקפדה של משקל גוף בריא. המלצה גורפת נוספת נוגע להקפדה על פעילות גופנית יומיומית . כמו כן, מומלץ להקפיד על דיאטה המורכבת בעיקרה ממוצרי מזון צמחיים (ירקות, פירות, חיטה מלאה ). יתר ההמלצות נוגעות לצריכת בשר אדום ומעובד ולשתיית אלכוהול מתונה. החוקרים ממליצים לחולים ששרדו מחלות ממאירות לנסות ולהקפיד כי המקור לחומרי תזונה אלו יהיה במצרי מזון ולא מתוספים תזונתיים, מאחר שמספר מחקרים קשר בין תוספים תזונתיים ובין עליה בשיעורי התמותה בחולים ששרדו מחלות ממאירות.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בתחום, שלמעשה כבר נערכים בימים אלו.

J Am Diet Assoc. Published online February 18, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה