סטודנטים

ניוד מוקדם של חולים מונשמים עשוי לחסוך לבית החולים מיליוני דולרים (מתוך כנס SCCM)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס השנתי ה-40 של Society of Critical Care Medicine (SCCM) עולה כי ניוד מוקדם של חולים ביחידות טיפול נמרץ, גם אם הם עדיין תלויים במנשם, עשוי לחסוך לבית החולים מיליוני דולרים בשנה.

פרוטוקול ניוד חולים מונשמים כולל הערכה על ידי פיזיותרפיסט של כל החולים המונשמים לאחר 24 שעות של הנשמה עם טיפול פיזיותרפי אגרסיבי ופרוגרסיבי בחולים המתאימים. חולים המונשמים פחות מ-24 שעות וחולים לאחר ניתוחי לב אינם כלולים בפרוטוקול. הטיפול הפיזיותרפי כלל טווחי תנועה, סיבובים במיטה, ישיבה על המיטה וכן הלאה, לפי היכולת של החולה. לאחר שהחולה מתייצב, הטיפול מתקדם מישיבה ועמידה ליד המיטה להליכה לאורך המסדרון עם מנשם נייד.

מחקרים בעבר הדגימו כי ניוד חולים המחוברים למנשם הינו יעיל ובטוח. אמנם הפן הכלכלי של הנושא טרם נבדק. החוקרים אספו נתונים כלכליים לפני ואחרי הכנסת פרוטוקול הניוד בבית חולים St. Cloud במינסוטה. לפי הממצאים חסך בית החולים סך של $2,887,008 בשנה לאחר הכנסת פרוטוקול הניוד ביחידת טיפול נמרץ. רב החסכון נבע ממשך אשפוז קצר יותר וירידה בתמותה בתוך בית החולים.

בחולים אשר טופלו בפיזיותרפיה לפי פרוטוקול הניוד משך האשפוז הממוצע ירד מ-16.1 ל-14.5 ימים, ואילו משך האשפוז ביחידת טיפול נמרץ ירד מ-8.7 ל-7.0 ימים. תמותה בתוך בית החולים ירדה מ-32.4% ל-23.8%.

החוקרים ממליצים על הכנסת פרוטוקול הניוד לפרוטוקול הטיפול בחולה מונשם, יחד טיפולים קיימים, כגון טיפול מניעתי ל-DVT , תרופות הרגעה ונוגדי כאבים, וכדומה. ההשקעה מצד בית החולים דורשת פיזיותרפיסט וצוות אחיות משתף פעולה, ואילו החסכון הכלכלי עשוי להיות גבוה ביותר.

מתוך הכנס השנתי ה-40 של Society of Critical Care Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה