סטודנטים

קידום חברתיות לקידום הבריאות/סקירת אורח מאת ד”ר דינה ראלט/כמוני


http://www.camoni.co.il


התנהגות מתפשטת מהר יותר ורחוק יותר ברשת חברתית מרובת קשרים מאשר ברשת אקראית.

מאמר מערכת של העיתון PLoS Med (1) דן בחלק הגדול שיש לחברתיות על בריאותנו. בסקירת המחקרים הראו שיש ירידה של 50% בסיכוי תמותה הקשור בחברתיות והם מציעים לקדם חברתיות במהלכי שיווק דומים לאלה שננקטו להפסקת העישון.

דהיינו, חברתיות למניעת חולי.

בעידן האינטרנט אי אפשר שלא להשתמש בכלי כל כך זמין, ושאלה מובילה למתכנני קידום הבריאות היא איך לתקשר מידע בריאות ולעודד שינוי התנהגות באוכלוסיה ביעילות.

לרשתות חברתיות יש את הפוטנציאל לפזר שינויי התנהגות ומחקר נוסף של חוקרים מ- MIT בחן האם ניתן להשפיע על מספר הנרשמים לפורום בריאות על ידי יצירה מלאכותית של רשת שכנים שיירשמו לאותו פורום (2).
המימצאים שפורסמו ב-
SCIENCE הראו שפיזור המידע נעשה יותר ברצון/במרץ כשהרשת היתה הדוקה ולא אקראית או דלילה.

למשל, קידום השינוי הוא חזק יותר אם החברים שלנו מכירים גם בינהם בנוסף לזה שהם מכירים אותנו.

מספיק להציץ באינטרנט כדי לראות שאכן בהתנהגותנו יש מרכיב המקדם שינוי התנהגות אם אחרים בסביבתנו שינו כבר את התנהגותם. הרשתות החברתיות אכן מובילות מהפכת בריאות.

1. PLoS Med, 2010, 7(8), e1000334

2. Science 2010, 329(5996),1194-1197

http://www.camoni.co.il/?idr=400&p=3318

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה