סטודנטים

האם בוגרי רפואה מוכנים היטב לטיפול במצבי חירום רפואיים? (Clin Teach)

רופאים צעירים לעיתים קרובות נדרשים להתמודד עם מצבי חירום רפואיים. להכשרה של בתי ספר לרפואה את הסטודנטים הצעירים יש השפעה רבות על תוצאות הטיפול בחולים במצבים דחופים. מתוצאות מחקר חדש עולה כי תכנית הכשרה מכוונת בנושא הינה יעילה ולמרות חרדתם ממצבים אלו, הרופאים הצעירים מוכנים לטיפול במצבי חירום רפואיים.

בפני בתי ספר לרפואה ניצב אתגר להכשיר את בוגריהם עם כישורים וידע מספקים לזיהוי מוקדם וטיפול מתאים בחולים במצבים דחופים. מחקרים מצאו כי רופאים צעירים אינם מוכנים היטב לטיפול במצבי מחלה חריפים, וחסרים כישורי החייאה נדרשים לטיפול בדום לב.

תכנית מותאמת להכשרת בוגרי רפואה, תוך התמקדות בזיהוי וטיפול בחולים במצבים דחופים ודום לב נבנתה עבור סטודנטים לרפואה, בשנה האחרונה ללימודיהם, בבית החולים האוניברסיטאי ג’יימס קוק. הערכת יעילות הדרכה חשובה ביותר, שכן רופאים צעירים לעיתים קרובות הם המגיבים הראשונים להתדרדרות של חולים הנזקקים להתערבויות מצילות חיים.

המחקר כלל ראיונות עם מדגם של בוגרי לימודי רפואה 4 חודשים לאחר ההדרכה הקלינית. המחקר בחן את המפגשים שלהם עם מצבי חירום רפואיים ואת רמת המוכנות שלהם לטיפול בחולים אלו.

למרות שהמשתתפים היו חרדים, הם הוכנו היטב לטפל בחולים במצבי חירום רפואיים ודום לב. תכנית ההכשרה הוכחה כיעילה בהכנת המשתתפים, בעיקר דרך סימולציות קליניות, השימוש בגישה המובנת ABCDE (Airway, Breathing, Circulation, Disability, Exposure) וקורס החייאה, ובציוד הבוגרים בידע והכישורים הנדרשים לטיפול בחולים במצב קריטי.

החוקרים כותבים כי המדריכים הקליניים הם האחראיים בעקיפין להצלת חייהם של המטופלים. יש חשיבות רבה להערכת היעילות של ההדרכות הרפואיות, מאחר שבסופו של דבר ההכשרה של הרופאים הצעירים תשפיע על תוצאות הטיפול בחולים וסיכויי ההישרדות שלהם.

Clin Teach. 2010 Jun;7(2):102-5

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה