סטודנטים

פסיחה על ארוחות בוקר מגבירה את גורמי הסיכון למחלות לב (Am J Clin Nutr)

מחקר חדש מאוסטרליה מספק עדות נוספת לחשיבות ארוחות הבוקר. בקרב אנשים שדיווחו כי פסחו על ארוחת בוקר במהלך הילדות והבגרות תועדו יותר גורמי סיכון למחלות לב, בהשוואה לאלו שאכלו ארוחות בוקר לאורך חייהם.

לדברי החוקרים, חלק מהמחקרים מצאו כי אנשים שאינם אוכלים ארוחת בוקר נוטים להרגלי אכילה גרועים יותר, והם פחות פעילים גופנית בהשוואה לאלו שאוכלים ארוחת בוקר, בעוד שמחקרים אחרים קשרו בין פסיחה על ארוחת בוקר ובין עלייה במשקל. בנוסף, יש עדויות לפיהן אנשים שאינם אוכלים ארוחות בוקר מועדים יותר לערכי כולסטרול גבוהים.

במטרה לבחון את ההשפעה ארוכת הטווח של ויתור על ארוחות בוקר, החוקרים ניתחו את הנתונים ממחקר Childhood Determinants of Adult Health Study, בו המשתתפים נשאלו בשנת 1985, כאשר היו בגילאי 9-15 שנים, ושוב בין השנים 2004-2005.

ילדים סווגו כאלו שלא אכלו ארוחת בוקר במידה ולא אכלו דבר לפני בית הספר, בעוד שמבוגרים סווגו כך כאשר לא אכלו בין השעות 6-9 בבוקר.

מבין קרוב ל-2,200 משתתפים במחקר, כ-1,400 לא פסחו על ארוחות בוקר באף אחת מנקודות הזמן; 224 פסחו על ארוחות בוקר רק במהלך הילדות; 515 פסחו על ארוחות בוקר רק בגיל מבוגר; ו-86 פסחו על ארוחות בוקר הן בילדות והן בבגרות.

החוקרים מצאו כי באלו שבעקביות לא אכלו ארוחות בוקר היקף המותניים היה גדול יותר ב-5 ס”מ, בממוצע, בהשוואה לאלו שאכלו ארוחות בוקר כילדים וכמבוגרים. באנשים אלו היו גם ערכי אינסולין גבוהים יותר וערכי כולסטרול כללי ו-LDL גבוהים יותר.

החוקרים לא בחנו אם פסיחה על ארוחת בוקר הייתה קשורה להתפתחות מחלות לב וכלי דם, למשל אם באנשים אלו היה סיכון גבוה יותר להתקפי לב או אירועי שבץ. עם זאת, החוקרים מסכמים, נראה כי יש חשיבות רבה לעידוד הקפדה על ארוחות בוקר.

Am J Clin Nutr. Posted online October 6, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה