סטודנטים

זמני המתנה ארוכים במרפאות מובילים רבים לפנות לחדר מיון (מתוך כנס ACEP)

זמני המתנה ארוכים במרפאות ראשוניות מובילים פעמים רבות הורים לילדים חולים לפנות לחדר המיון של בית החולים הקרוב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצג בכנס American College of Emergency Physicians.

החוקרים ערכו סקר שכלל 436 הורים או מטפלים בילדים שהובאו לבתי חולים קהילתיים בין דצמבר 2009 ועד מרץ 2010. הם מצאו כי ניתן היה להימנע מקרוב למחצית מהביקורים של ילדים שפנו לחדר מיון במהלך שעות העבודה במרפאות, במידה והייתה להם גישה לרופא המטפל.

ל-96% מהמטפלים היה רופא מטפל, אך מרביתם (58%) לא ידעו באילו שעות הוא עבד ו-24% לא הצליחו להיזכר בשם הרופא המטפל.

מהמחקר עולה כי 63% מהמטפלים טענו כי זמני המתנה ארוכים במרפאה של הרופא המטפל היו הסיבה לכך שפנו לחדר מיון. החוקרים זיהו קשר משמעותי בין ביקורים שניתן היה למנוע ובין גיל צעיר של הילדים (p=0.04), ואי-הכרת שעות העבודה של המרפאה בה עבד הרופא המטפל (p=0.007).

זמני המתנה ארוכים במרפאות ואי-הכרת שעות העבודה של המרפאה הינם תורמים משמעותיים לביקורים לחדר המיון שניתן היה למנוע.

החוקרים הגדירו ביקורים בחדר מיון שניתן היה למנוע במקרים בהם התלונה הראשונית של החולה, ההיסטוריה הרפואית, הסימנים והתסמינים הבירור או הטיפול שניתנו בחדר מיון, והאבחנה בעת השחרור , הצביעו על כך שלא נדרש טיפול בתוך 12 שעות. ביתר המקרים מדובר היה בביקורים לחדר המיון שלא ניתן היה למנוע.

מהתוצאות עולה כי 45% מהביקורים (196 חולים) הוגדרו כביקורים שניתן היה למנוע.

צפיפות יתר בחדרי מיון הינה נושא בעל חשיבות רבה, אך קשה היה לקבוע אילו ביקורים ניתן היה לחסוך ואילו ביקורים היו בלתי-נמנעים.  עם זאת, חשוב לזכור כי כאשר מטופלים פונים לקבלת טיפול רפואי, בעיקר הורים, לעיתים קרובות הם מאמינים כי הילד שלהם סובל ממצב מסכן-חיים.

לאור ממצאי המחקר, נראה כי יש לחנך טוב יותר את המטופלים בנוגע לזיהוי מצבים דחופים, ולהעניק להם חלופות מציאותיות לקבלת טיפול הולם.

American College of Emergency Physicians (ACEP) 2010 Scientific Assembly

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה