סטודנטים

השפעת הגבלת שעות העבודה בארצות הברית על מצב הישנוניות של מתמחים ברפואה (Sleep Med.)

מחקר חדש בחן את הישנוניות של מתמחים ברפואת משפחה, על-סמך נתונים סוביקטיביים, מדד ESS (Epworth Sleepiness Scale) וכן הערכות אובייקטיביות בבדיקות MSLT (Multiple Sleep Latency Test).

המחקר התמקד במתמחים ברפואת משפחה באוניברסיטת טקסס. 16 מתמחים, בגילאי 21-40, גוייסו וחולקו לשתי קבוצות. קבוצת המחקר התבססה על מתמחים שעבדו במשמרת לילה לפחות 3 ימים, ועברו בדיקות MSLT לאחר מכן. קבוצת הביקורת התבססה על מתמחים שלא עבדו במשמרת לילה.

את מצב הישנוניות במהלך היום העריכו החוקרים באמצעות בדיקות ESS ו-MSLT. המשיבים השלימו גם שאלון להערכת תפיסתם אודות השפעות המחסור בשינה.

מהתוצאות עולה כי ב-6 מ-8 מהמתמחים שעבדו במשמרות היומיות זוהו מרווחי שינה (Sleep Latencies) של פחות מ-10 דקות, לעומת 1 מ-8  המתמחים במשמרת הלילה (p=0.0195). לאחר משמרת לילה, למרות המחסור בשינה, מרווח השינה בקרב המתמחים היה ארוך יותר (14.2 דקות), בהשוואה לקבוצת הביקורת (8.4 דקות,  p=0.043).

למרות ההבדלים במדדים האוביקטיביים, לא זוהו הבדלים במדדים הסוביקטיביים לישנוניות (מדדי Epworth). למעלה מ-80% מהמתמחים דיווחו כי נהגו בזמן שהיו ישנוניים.

לסיכום, ישנוניות ממשיכה להוות נושא משמעותי בקרב מתמחים ברפואה, למרות הגבלת שעות העבודה של מתמחים בארה”ב. במרבית המתמחים שנכללו במחקר זוהו מדדי MSLT בתחום הפתולוגי, אך באלו שנבדקו לאחר משמרת לילה, נראה היה כי חל שיפור פרדוקסלי בתוצאות.

Sleep Med. 2007 Jan;8(1):90-3

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה